Egy nappal a Starbucks első negyedéves gyorsjelentése után újabb pozitív hírek érkeztek a kávézólánc háza tájáról: a vállalat a következő öt évben triplázni tervezi a kínai bevételét, és ezt az emelkedő üzletszám is támogathatja.
A Starbucksnak 3300 kávézója van Kínában, a számukat 2022-ig a kétszeresére szeretné emelni, ezzel pedig továbbra is dominálhatja az ottani piacot. A vállalat így próbálja kompenzálni a csökkenő amerikai keresletet – ott a divatossá váló újhullámos butikkávézók szívják el a vendégeket a Starbuckstól. Noha Kínában is hasonló trend van kialakulóban, a vállalat az amerikai tapasztalatokból tanulva igyekszik ezt megelőzni a Távol-Keleten, és aktív terjeszkedésbe kezd.
A negyedéves jelentésből megtudhattuk, hogy az értékesítés 14 százalékkal, míg az egy részvényre jutó eredmény 4,4 százalékkal tudott emelkedni az előző év azonos időszakához képest, a kínai terjeszkedéssel kapcsolatos optimista tervek tovább emelhetik a Starbucks növekedésében rejlő lehetőségeket.
A cég már most is mamutnak számít a piacon, hiszen 76 országban 28 209 üzlettel rendelkezik, melyek hatékonysága ugyan néha megkérdőjelezhető, de az elmúlt időszak üzleti számai ismét azt mutatják, hogy a modell alapvetően működőképes.
A részvényárfolyam tekintetében egyelőre elmaradt a látványos optimizmus, és ami különösen érdekes, az elmúlt másfél évben a Starbucks részvényei alaposan elmaradnak az S&P index teljesítményétől is. Az amerikai mutató 2016 eleje óta több mint 40 százalékot emelkedett, míg a Starbucks alig 4 százalékot. Ez a lemaradás és a cég teljesítményéhez mért alulértékeltség mondatja azt velem, hogy a cégben rejlő további növekedési potenciál és az optimista tervek előbb-utóbb lendületbe hozhatják a részvény árfolyamát is, és kialakulhatna egy több hónapos emelkedési trend, ha az elmúlt két év szűk sávjából ki tudna törni az árfolyam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.