A vállalat éves EBITDA-ja (kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény) több mint 1,7 milliárd forint volt 2017-ben, ami nyolc százalékos növekedés az előző évhez viszonyítva.
A cég árbevételének több mint 90 százalékát az exportpiacokon érte el, azonban tavaly a belföldi árbevételünk is nagyobb ütemben nőtt a megelőző évhez viszonyítva.
A közel 650 munkavállalót alkalmazó vállalat a lakossági padlók előállítása mellett saját fejlesztésű speciális padlóburkolatokat gyárt Győrben és Tatabányán, illetve parkettát készít Kecskeméten. Ebben az évben mintegy 750 millió forintos beruházást tervez, köztük a tatabányai gyárban bevezetik a felület nemesítő beruházásukat.
Mindezek mellett a cég közel egymilliárd forintból fokozott egészségvédelmi tulajdonságú sportpadló kifejlesztését kezdi el ebben az évben a győri üzemében. A fejlesztésre mintegy félmilliárd forint európai uniós támogatást kapott a gyártó, a fennmaradó részt önerőből biztosítják.
A projekt célja egy olyan termék készítése, amely kedvező költséggel a gyermekek rövid- és hosszútávú egészségvédelmét helyezi előtérbe.
A sportpadló struktúrája és felületi kialakítása egyebek mellett az ízületek védelmét szolgálja, csúszási-tapadási viszonya sérülésmentes használatot biztosít. Funkciójának lényege, hogy kis erőhatás esetén is képes energiát elnyelni a padló nem „üti meg” a sportolót.
A termék másik újdonsága egy olyan poliuretán felület, amely egyrészt optimális tapadást biztosít a sokrétű sporttevékenységhez, másrészt könnyen tisztán tartható és tartós.
Az elképzelések szerint a padló gyártása 2020-tól indulna, s amennyiben az eljárás sikeres lesz, a vállalat tervei szerint a többi
Az új termék értékesítése az eddigi termékekhez hasonlóan, várhatóan döntően az exportpiacon történik, de a tájékoztatás szerint a belföldi projektek kiszolgálása is fontos a gyártó számára.
A Graboplast Zrt. padlóit a világ száznál több országban használják, a cég a világ egyik legnagyobb busz- és vonatpadló-gyártója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.