Európában a magyarok tartják a legfontosabbnak a következő generáció pénzügyi tudatosságra való nevelését, amire otthon is nagy hangsúlyt fektetünk – derül ki az Intrum kutatásából.
A gyermeket nevelők 92 százaléka állítja, tudatos pénzhasználatra próbálják tanítani a fiatalokat otthon is.
Ezzel némileg szembemegy, hogy törődésünk közben néha túllépünk a pénztárcánk engedte határokon: a magyar családok 28 százaléka kért már kölcsön azért, hogy megvegyen valamit a gyerekének.
Az adatokból az is kiderült, hogy az anyai szív megengedőbb: a női válaszadók körében 9 százalékponttal magasabb ez a mutató, mint a férfiaknál. Ugyanakkor a túlköltésben az apák erősebbek: csaknem 40 százalékukkal megesett már, hogy külső hatásra vásárolt a gyereknek olyasmit, amit nem engedhetett volna meg magának – a nőknél csak 30 százalék ez az arány.
A hazai válaszadók 40 százaléka úgy véli, már most jobb anyagi helyzetben van, vagy abban lesz, mint a szülei voltak. Különösen igaz ez a gyermeket nevelő családokra, körükben 6 százalékponttal magasabb ez a mutató, mint azok körében, akiknek nincs gyermekük.
A következő generációk helyzetét is optimistán látják: a családos válaszadók több mint kétharmada úgy véli, nem lesz rosszabb a gyermeke pénzügyi helyzete, mint amilyen most az övé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.