BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hitelezést is fűti a labdarúgó-vb

Csak a karácsonyi szezonban nagyobb az érdeklődés a televíziók iránt, mint a nagy sportesemények idején. A roham leginkább a fogyasztási hitelek piacának kedvez.

A legnépszerűbb világverse­nyek idején még mindig megugrik a kereslet az új tévékészülékek iránt, csak karácsonykor adnak el több televíziót az országban, mint a vb alatt – közölte a Magyar Cetelem Bank. A pénzügyi szolgáltató adatai szerint ez annak ellenére igaz, hogy

folyamatosan csökken a tévékészülékkel rendelkező háztartások aránya, s a fiatalok egyre nagyobb arányban az interneten keresztül és más eszközökön, így mobilon vagy tableten nézik a tévés tartalmakat.

Kismértékben ugyan, de az utóbbi néhány évben csökkent a magyar háztartások televízióellátottsága. Amíg 2016-ban még a lakások 97 százalékában működött színes készülék, addig tavaly – a Központi Statisztikai Hivatal előzetes adatai szerint – már csak 95 százalékukban. A csökkenés mellett látható növekedés is: egy év alatt 51-ről 56 százalékra emelkedett azon otthonok aránya, ahol korszerű lapos tévéken nézik a tévéadásokat a családok. A televíziók enyhe háttérbe szorulásával párhuzamosan folyamatosan emelkedik a mobileszközök elterjedtsége: az okostelefonnal rendelkezők aránya 6 százalékkal, 35-ről 41 százalékra ugrott, s egyre többen használnak laptopot és tabletet is.

Fotó: Shutterstock

„A fiatalabb korosztály mindinkább az interneten keresztül, okoseszközökön fogyaszt médiatartalmakat. A számok is alátámasztják az érzékelhető jelenséget – mondta el Szabó Péter, a Magyar Cetelem Bank elnök-vezérigazgatója. – Ezt saját statisztikáink is megerősítik: miközben a 35 év alattiak főként okostelefont és laptopot vásárolnak áruhitelre, addig a 35 felettieknél a vezető hitelcél továbbra is a tévé, csak a harmadik az okostelefon.”

A világ legjelentősebb médiaeseményének számító foci-vb idején ugyanakkor a tévé visszaveszi a vezetést: ilyenkor ugrásszerűen megnő a készülékek iránti kereslet. 2014 júniusában, az előző világbajnokság előtt a Cetelem ügyfelei majdnem két és félszer annyi – 140 százalékkal több – televíziót vettek, mint a megelőző hónapokban.

A teljes cikk a szerdai Világgazdaságban olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.