A Xiaomi kínai technológiai vállalat 7 milliárd jüan (1,1 milliárd dollár) veszteséggel zárta idei első üzleti negyedévét, miközben a forgalma elérte a 34,4 milliárd jüant – jelentette a cég. A közlemény az egyszeri tételektől megtisztított pozitív eredményt 1,038 milliárd jüanban állapítja meg. Tavaly a kínai cég éves vesztesége még 43,89 milliárd jüanra rúgott.
A jelentést nagy figyelem övezi, hiszen a Xiaomi az Alibaba 2014-es részvénykibocsátása óta a világ legnagyobb IPO-jára készül Hongkongban, melynek során mintegy 10 milliárd dolláros tőkét kívánnak a bevonni. Ráadásul ez a társaság élhet először a módosult kínai értékszabályozás adta új lehetőséggel, a CDR-ek (Chinese Depository Receipt) kibocsátásával. Az IPO tájékoztatója szerint elsősorban a délkelet-ázsiai és az európai piacokon erősítenék a piaci pozícióikat. A Xiaomi az indiai okostelefon-piacon már most is a piacvezetésért küzd a Samsunggal. Hsziang Vang, a társaság alelnöke pedig többször hangsúlyozta, hogy megkezdik okostelefonjaik árusítását az USA-ban, ahol harcba szállnak az Apple-lel is.
A pekingi székhelyű vállalat egyébként fokozatosan diverzifikálja termékpalettáját. Az idén a Xiaomi bevételeinek mintegy 31,8 százaléka származott az okosotthonokhoz gyártott eszközök és az online szolgáltatások értékesítéséből. Ezek a jövedelmezőbb szegmensek 2017-ben még csak az eladások 29 százalékát tették ki.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.