BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jól indult az esztendő az európai IPO-piacokon

A frankfurti piac volt a legnépszerűbb a kibocsátók között, ott zajlott le az európai viszonylatban két legnagyobb forrásbevonás is az első negyedévben.

Az év elején tapasztalt részvénypiaci turbulenciák, valamint az alacsony kamatkörnyezet és pénzbőség ellenére látványosan megugrott az elsődleges kibocsátások (IPO) során begyűjtött források összértéke az első negyedévben az európai piacokon. Az év első három hónapjában 67 IPO-t bonyolítottak le a kontinens börzéin, ami az előző év azonos időszakával összevetve 24 százalékos növekedés.

A bevont forrásmennyiség, 172 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbit, 12,5 milliárd eurót tett ki – derül ki a PwC IPO Watch Europe tanulmányából.

A frankfurti piac volt a legnépszerűbb a kibocsátók között, ott zajlott le az európai viszonylatban két legnagyobb forrásbevonás is az első negyedévben. A

Siemens egészségügyi berendezéseket gyártó részlegének, a Siemens Healthineers AG-nek a 15 százalékát dobták piacra, és 3,7 milliárd euró értékben adtak el részvényeket. A második legnagyobb IPO-t a Deutsche Bank alapkezelője, a DWS bonyolította le, 1,3 milliárd eurót gyűjtött a befektetőktől. A Deutsche Börsén becslések szerint idén további 15-18 IPO esedékes. Közöttük lehet például a Knorr-Bremse, miután a társaság tavaly év végén több bankot is megbízott az ügylet előkészítésével.

A londoni piacon – noha a forgalom tekintetében magabiztosan őrzi vezető szerepét az öreg kontinensen – mindössze 16 elsődleges kibocsátás valósult meg a negyedévben,

ezek során összesen 1,3 milliárd fontot vontak be a cégek. Egy évvel korábban húsz új kibocsátó 1,8 milliárdot gyűjtött. Ay IPO-piacot továbbra is a pénzügyi vállalatok dominálják, az összkibocsátás 71 százalékát az ágazatban érdekelt társaság valósította meg.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.