BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Júliusban jön a Xiaomi IPO-ja

A világ negyedik számú okostelefon-gyártója, a Xiaomi 10 milliárd dollár értékű részvénykibocsátásra készül, ez lesz a tech szektor legnagyobb IPO-ja az Alibaba 2014-es megjelenése óta.

A Xiaomi júliusban, a nyári uborkaszezon előtt vezeti be részvényeit a tőzsdére – számolt be a hatalmas érdeklődéssel várt IPO időzítéséről a Reuters. Az okostelefonokat és mobillal vezérelhető okoseszközöket gyártó kínai vállalat egyszerre két helyen is debütál, hogy ezzel is fokozza az utóbbi négy év legnagyobb kibocsátása iránti érdeklődést. A hírügynökség forrásai szerint

a 10 milliárd dollár értékű részvénykibocsátás fő színtere Hongkong lesz, 7 milliárd értékű papírt öntenek a piacra, míg a sanghaji tőzsdén vezetik be a Xiaomi letéti jegyeit (Chinese Deposit Receipt, CDR) 3 milliárd dollár értékben.

A kereslettől függően a cég értékét 70 és 100 milliárd dollár közé árazhatja be a piac.

Korábban az IPO helyszínéül egyedül Hongkongot jelölték meg, reményeik szerint az itteni hatóságoktól még e hónapban megkapják a szükséges engedélyeket. Ez egyszerűbb lesz, mint a pekingi ügymenet, ott ugyanis éppen most dolgozzák ki a CDR-ekkel kapcsolatos követelményrendszert és a velük való kereskedés szabályait. Az egyeztetések e témában azonban lassan lezárulnak, a kész szabályzatot június végéig önti végleges formába a piacfelügyelet. Késést ebben a hatóság és a leendő kibocsátók közötti véleménykülönbség okozhat, főként a kötelező közzétételi szabályok kérdésköre lehet vitás.

A Xiaomi a világ negyedik legnagyobb okostelefon-gyártója
Fotó: AFP

A világ negyedik legnagyobb okostelefon-gyártójának számító Xiaomi a tervek szerint valamikor július első két hetében egyszerre árazza be mind a részvényét, mind a CDR-jét, s utóbbival a kereskedés egy nappal korábban indul Kínában. A CDR-ek bevezetésével Peking a hazai kínálat bővítését szeretné elérni.

A cél, hogy a külföldön tőzsdére vitt kínai cégek – e szempontból Hongkong is ennek számít – értékpapírjaival odahaza is kereskedni lehessen.

Olyan vállalatokról van szó, mint az e-kereskedelem ázsiai nagyágyúja, az Alibaba, vagy riválisa, a JD.com. Előbbi részvényeit a New York-i tőzsdén (NYSE) 2014 óta jegyzik, akkori 21,8 milliárd dolláros IPO-ja ma is rekorder a tech vállalatok körében, míg a JD.com amerikai letéti jegyei (ADR) a Nasdaqon forognak. Mindketten CDR-kibocsátást terveznek a kínai befektetői érdeklődés tesztelésére.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.