Az OTP által kezelt kártyákra a munkáltatók 77,2 milliárd forintot töltöttek fel.
A béren kívüli juttatást a munkavállalók jelentős része az utolsó pillanatban használta fel – közölte a bank. Májusban 1,4 milliárd forinttal csökkent a hó végén lejáró feltöltések összege, ezen belül
az utolsó egy hét alatt több mint 700 millió forintot költöttek a kártyabirtokosok pihenésre, étkezésre és szabadidős tevékenységre.
Az MKB-nál a 2016-ban utalt juttatások 1,77 százalékát, kevesebb mint 240 millió forintot nem használtak fel az érintettek. A pénzintézetnél az utolsó napokban – a pünkösdi hétvégétől a határidő lejártáig – 147 millió forintot költött el 3171 kártyabirtokos, ami átlagosan személyenként több mint 46 ezer forint költést mutat.
A határidőig a banknál 35 643 kártyabirtokos nem használta fel pénzét, amely átlagosan fejenként 6730 forintot jelent.
Sokaknak közülük mindössze néhány száz forintjuk maradt a számlán, miközben 198 főnek 100 ezer forint és 267 ezer forint között volt a megmaradó pénze.
Az MKB-nál 1871 olyan munkáltatót tartanak számon, amelynek visszajár a Szép-kártyákra feltöltött összegből, miután a kedvezményezett nem használta fel a keretet; a legnagyobb visszajáró összeg 6,1 millió forint.
A K&H-nál a két évvel ezelőtt feltöltött összeg közel 97 százalékát használták fel az érintettek, a kártyákon így nagyjából 254 millió forint maradt.
A pünkösdi hosszú hétvégét követő egy hét alatt nagyjából 60 millió forintot költöttek el az érintettek – közölte a pénzintézet.
A kártyákon maradt pénz 40 százaléka szállás, 34 százaléka a vendéglátás, 26 százaléka pedig a szabadidő zseben maradt.
A bankok a megmaradt egyenlegeket a jogszabályi kötelezettségeiknek megfelelően június 30-ig visszautalják az érintett munkáltatóknak. A visszautalt összegekkel a cégek – a jogszabályok figyelembevételével – szabadon rendelkezhetnek.
A 2017-ben és 2018-ban kapott támogatások továbbra is felhasználhatóak a bankok szolgáltatói partnerhálózatánál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.