A 1990-es években születettekre jellemző magabiztosság a pénzügyekhez való hozzáállásban is megjelenik a kutatás adatai szerint. Az európai átlag alapján – amely igaz Magyarországon is – a fiatal generációk tekinthetők a legoptimistábbnak a jövőbeli anyagi helyzetüket illetően.
A magyar fiatalok várakozásai kedvezőbbek, mint a svéd vagy svájci társaiké: 10-ből 4 magyar fiatal úgy gondolja, jobb életkörülmények között fog élni, mint a szülei.
Az optimizmus a pénzügyi helyzetük megítélésében is megmutatkozik, ugyanis a fiatalok fele szerint javulni fog az anyagi helyzetük a közeljövőben, így e korosztály a legoptimistább a magyar társadalom tagjai közül. A fiatalok tesznek is azért, hogy jobb anyagi helyzetbe kerüljenek: a diákok egyre nagyobb arányban dolgoznak a szünidő alatt is.
A fizetőeszközök közül a készpénz a legnépszerűbb a legfiatalabbak körében, ami valószínűleg elsősorban annak köszönhető, hogy a munkajövedelemmel még nem rendelkező fiatalok ebben a formában kapnak támogatást szüleiktől.
A megkérdezettek közel kétharmada napi rendszerességgel használ készpénzt, míg betéti kártyát a megkérdezettek nem egész 30 százaléka.
A 18-24 év közötti magyar fiatalok több mint fele számára fontos, hogy minden hónapban legyen megtakarításuk. Mind európai mind magyar viszonylatban a legfontosabb megtakarítási cél a váratlan kiadásokra való felkészülés. Míg az átlagos európai elsősorban utazásra, fogyasztási jellegű kiadásokra gyűjt,
a magyar fiatalok számára kiemelten fontos spórolási cél a saját ingatlan megvásárlása, a megkérdezettek közel 40 százaléka kifejezetten erre a célra tesz félre.
A megtakarítási célok sorában a harmadik helyen az utazás áll.
A magyar fiatalok magabiztosak, ha pénzügyi jövőjükről van szó, optimistán tekintenek a jövőbe. Évről-évre azt tapasztjuk, hogy a hosszútávon gondolkodnak, tudatosan terveznek. Bár az egyes területeken eltérő céljaik és elképzeléseik vannak, de összességében véve hasonlóan gondolkodnak, mint kortársaik Európa más országaiban
– vonta le a tanulságokat Kis Annamária, az Intrum üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.
Az Intrum, Európa vezető követeléskezelő vállalatcsoportja évente elkészíti Európai Fogyasztói Fizetési Jelentését. A 2017 végén készített reprezentatív kutatásban 24 országból 24 401 európai – köztük 1006 magyar – állampolgár vett részt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.