Bár a húsvéti forgalom az előző negyedév eladási statisztikáját javította, a Zwack a június 30-án zárult, 2018–2019-es pénzügyi év első negyedére sem panaszkodhat: forgalma néhány százalékkal emelkedhetett az előző év azonos időszakához képest. Az elemzői várakozást a társaság gyorsjelentése erősítheti meg, amelyet csütörtökön publikálnak.
Kisebb növekedésre számítunk, bár idén a húsvéti időszakot megelőző vásárlások az előző negyedévre estek, ugyanis április 1-jén volt húsvétvasárnap. Egy évvel korábban április közepére esett a húsvéti hétvége, így az ünnep annak a negyedévnek a forgalmát dobta meg
– mondta a Világgazdaságnak Wolf Martin.
A KBC Equitas elemzője arra számít, hogy a növekvő reálbérek és a magas foglalkoztatottság miatt meglóduló fogyasztás közepette a prémiumtermékek is jobban fogytak. Egy százalék alatti, de valamelyest érezhető pozitív hatása lehetett a labdarúgó-világbajnokságnak is. „Meccsnézés közben a legtöbben sört isznak, de a röviditalok népszerűsége is emelkedik egy-egy ilyen esemény során. A Diageo termékportfólió-aránya is növekedhetett, ami olyan szempontból nem előnyös, hogy a Zwacknak azon kisebb az árrése, mint a saját termékeken.”
Az alkoholos italok népegészségügyi termékadója alóli mentesség megszűnése a pálinkáknál és a gyógynövénytartalmú italoknál kedvezőtlen változás a Zwack szempontjából.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.