Megbukott a Deutsche Bank (DB) a Fed stressztesztjének második körében. Az amerikai jegybank szerepét betöltő szervezet múlt hét végi jelentésében azt írta, hogy a német hitelintézet tőkekezelésében „széles körű és kritikus elégtelenségeket” talált. A bank árfolyama közel 1 százalékos eséssel reagált a hírekre, ennek egy részét a későbbi kereskedésben ledolgozta.
A Fed szerint a DB adatkezelése hiányos, valamint rossz előrejelzéseket adott a saját bevételeiről a teszt során szimulált válsághelyzetben. Emiatt a Fed nem engedélyezi, hogy a bank osztalékot fizessen anyavállalatának, és fejlesztenie kell kockázatkezelését, technológiáját és személyzetét is.
A bank közleményben jelezte: már eddig is számottevő beruházásokat hajtott végre, hogy javítsa tőkekezelését és infrastrukturális felszereltségét, de az amerikai hatóságokkal együttműködve tovább folytatja a fejlesztéseket.
Az utóbbi időben rájár a rúd a legnagyobb német bankra. Áprilisban, többévnyi veszteséges működés után lecserélte vezetőségét, majd bejelentette, hogy a globális beruházásait visszafogja, és jobban koncentrál anyapiacára, Európára. A bank különösen az amerikai kötvény- és részvénypiaci tevékenységét tervezi visszavágni.
A piaci szereplőket nem győzte meg a lépés, idén főleg a részvényesi bizalmatlanság miatt már bő 40 százalékot esett a bank árfolyama a frankfurti börzén, az S&P pedig május végén az A– kategóriából BBB+ kategóriába rontotta a vállalat adósbesorolását.
A vizsgált európai bankok többsége, köztük a Credit Suisse, a UBS, a BNP Paribas, a Barclays, valamint a Royal Bank of Canada leányvállalataikkal együtt átmentek a teszten, akárcsak az amerikai székhelyű hitelintézetek. A Fed három vizsgált piaci szereplőnek csak feltétellel adta meg az engedélyt: a Goldman Sachsnak és a Morgan Stanley-nek korlátoznia kell az osztalékkifizetést, a State Street Corp.-nak pedig a kockázatkezelésén és elemzési gyakorlatán kell javítania.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.