Növekvő forgalom mellett apadó nyereséggel jutott túl a második negyedéven a PepsiCo. Az amerikai élelmiszeripari óriás 2,4 százalékkal 16,09 milliárd dollárra srófolta fel tárgyidőszaki bevételét az egy évvel korábbihoz képest, elsősorban a rágcsálnivalókat készítő Frito-Lay üzletága jóvoltából, amely 4,3 százalékkal több, 3,84 milliárd dollárt hozott a vállalat konyhájára. A hagyományosan legtöbb, ezúttal 5,19 milliárd dollárt kasszírozó észak-amerikai üdítőipari üzletág hanyatlása immár sorozatban negyedik negyedéve folyik, az éves elmaradás most egyszázalékos volt.
A cukormentes, illetve alacsony kalóriatartalmú üdítőkre való átállás egyelőre nem sikertörténet a Pepsinél. A gabonapelyheket, müzliket forgalmazó Quaker üzletág is 5 százalékos mínuszban maradt 527 milliós eladásaival. A legnagyobb, 11 százalékos előrelépést az európai-szubszaharai régió produkálta, innen 3,11 milliárd dolláros forgalmat jelentettek, ugyanakkor az ázsiai–észak-afrikai–közel-keleti térség, benne Kínával, ezúttal gyengén muzsikált, 2 százalékos visszaesése 1,57 milliárdos bevételt takar.
Üzemi szinten 4 százalékos eredménybővülést mutattak ki, a 3,03 milliárdból a Frito-Lay – főszereplőként – 1,2 milliárddal vette ki a részét. A június 16-ával záruló üzleti negyedév adózott nyereségével aligha lehetnek maradéktalanul elégedettek a részvényesek. A profit elsősorban a szállítás és az alapanyagok drágulása következtében 14 százalékkal 1,82 milliárd dollárra, az egy részvényre eső eredmény (EPS) 1,46-ról 1,28 dollárra apadt.
Az egyszeri tételektől megtisztított EPS 1,61 dolláros értéke viszont 9 centtel meghaladta a Reuters elemzői konszenzusát, amely a forgalmat csekély mértékben, 50 millió dollárral becsülte alul. A piaci várakozásoknál enyhén jobb eredményekre egyszázalékos erősödéssel reagált az árfolyam. A PepsiCo kurzusa az idén 10 százalékot gyengült, míg a nagy rivális Coca-Coláé csak 3,2 százalékot esett.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.