A Hennes & Mauritz (H&M) divatcikk-kiskereskedelmi vállalat 9 százalékkal 55,82 milliárd svéd koronára (1730 milliárd forint) növelte nettó bevételét az augusztus 31-én lezárt harmadik negyedévben – közölte a cég a szeptember 27-i gyorsjelentést megelőzően. Az elemzők a háromhavi értékesítést 54,03 milliárd koronára becsülték. A forgalomnövekedés a menedzsment szerint főként annak köszönhető, hogy újjászervezték a vállalat logisztikai infrastruktúráját, felgyorsították az ellátási lánc működését, továbbá integrálták az online és a bolti értékesítést. Közben boltbezárásokról is döntöttek, és felpörgették az új márkák bevezetését.
A H&M korábban lemaradt a versenytársai mögött az online értékesítési csatornák kialakításában, de az utóbbi időben felzárkózott, és ennek a cégvezetés szerint már látszanak az eredményei. Napirenden van egy egészen új bolthálózati koncepció kialakítása is. Az RBC Capital elemzői a Reutersnek elmondták, hogy helyesnek tartják a H&M piaci stratégiáját, ám rövid távon nyomás alá kerülhet a cég értékesítési árrése.
A svéd vállalat legnagyobb konkurense, a piacvezető spanyol Inditex a múlt héten tette közzé a jelentését, amely szerint a július végén lezárult első fél évben 3 százalékos növekedést ért el, és a második fél évben a kiigazított bevétel 4-6 százalékos bővülésére, valamint emelkedő profitra számítanak.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.