A pekingi vezetés megelégelte, hogy polgárai a munka helyett online videojátékokkal múlassák az időt. Az oktatási minisztérium a gyerekek és a kamaszok körében viharos gyorsasággal terjedő rövidlátásra hivatkozva hozta meg szigorú döntését, amelynek értelmében korlátozza a piacra dobható új videojátékok számát, hangsúlyosabbá teszi a korhatáros játékokra való figyelmeztetést, valamint limitálja az online a képernyő előtt eltölthető időt a fiatalok körében.
A tárca a szülők és a pedagógusok felelősségét is feszegeti, mondván, nekik kell elérniük, hogy az ifjúság kevesebb időt töltsön okostelefonja vagy táblagépe birizgálásával, emellett arra szólítja fel őket, gondoskodjanak arról, hogy a gyerekek legalább napi egy órában a szabad levegőn mozgással vezessék le fölös energiáikat.
Való igaz, a világ legnépesebb országa egyben a legjátékosabb, de lehet, hogy a leginkább játékfüggő is, hisz minden negyedik dollár ezen a pályán gurul el, s
az idén már 38 milliárd dollár lehet a szektor szereplőinek összesített forgalma a Newzoo piackutató becslése szerint. Az említett summa oroszlánrésze a Tencenthez folyik be.
Az internetes szolgáltatások és játékok piacvezető vállalata azonnali 5 százalékos árfolyamzuhanással reagált a szigorításokra, s ezen az sem segített, hogy elnöke, Martin Lau személyesen nyugtatgatta a befektetőket, hangoztatva, hogy szerinte csupán átmeneti kormányzati intézkedésekről van szó. A technológiai szektor megregulázásától sem visszariadó kínai vezetés azonban nem így látja, mostani intézkedése is beleillett az eddigi sorba.
A Tencent árfolyama idén közel 30 százalékkal esett a sorozatos szigorítások miatt, a cég értéke 160 milliárd dollárral 409 milliárdra zuhant, holott nemrég még a szintén számos sebből vérző, most 502 milliárdnál járó Facebookot is megelőzte.
A Tencent nyereségtermelő képessége tizenhárom esztendő folyamatos emelkedése után megtört az előző negyedévben, s a cég hatalmas érdeklődéssel várt két új videojátéka, a PlayerUnknown’s Battlegrounds és a Monster Hunter: World még nem ment át a pekingi hatóságok szűrőjén. Utóbbi óvatosabbá is vált azután, hogy tavaly a Honor of Kings nevű játék ügyében vizsgálat indult annak kiderítésére, valóban függővé teszi-e a felhasználókat.
A Tencent és a másik főszereplő, a NetEase a Reutersnek nyilatkozó szakértők szerint elég erős ahhoz, hogy átvészelje a nehéz időszakot, így Peking lépései a kisebb versenytársakat tizedelik meg.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.