Az Aston Martin részvényeinek 25 százalékát vitte tőzsdére 19 fontos áron, aminek alapján a piaci tőkeértéke 4,33 milliárd fontra (5,63 milliárd dollárra) rúg.
Dél körül 17,91 fonton, 5,74 százalékos veszteségben forogtak a részvények, eddigi napi mélypontját pedig 17,75 fonton, 6,57 százalékos mínuszban érte el.
Az angliai székhelyű Aston Martin 2010 óta először tavaly termelt nyereséget. A vállalat azt tervezi, hogy 2022-ig minden évben új alapmodellel áll elő, amit igen kockázatos elképzelésnek tartanak a hozzáértők.
Az Aston Martin nagy összegeket költ új modellek kifejlesztésére. Egyebek között 2019 végére jelenik meg a cég első városi terepjárója és a Forma-1 ihlette AM-RB 001 típus, amelynek az ára felszereltségtől függően átlagosan mintegy 3 millió dollár lesz.
A vállalat kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) tavaly 206,5 millió font volt, több mint duplája az egy évvel korábbi 100,9 millió fontnak.
Tavaly 5117 autót adott el a cég, 58 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és a legtöbbet 2008 óta. Jövőre 7100-7300, 2020-ban pedig 9600-9800 autó gyártását tervezi, középtávon pedig 14 ezerre akarják felfuttatni a termelést.
Az Aston Martin legnagyobb tulajdonosai az olasz Investindustrial kockázati tőkebefektető társaság és az Investment Dar kuvaiti befektetési alap, kisebb, 4,9 százalékos részesedéssel a Mercedes-Benz anyacége, a Daimler is rendelkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.