A válság előtt már volt 3,5 millió nyugdíjcélú öngondoskodó, és tényleg szükség lenne ezt a szintet újra elérni, különben nem lesz fenntartható a rendszer Almássy Gabriella, az Union Biztosító igazgatósági tagja szerint. Hozzátette, ehhez azonban elengedhetetlen, hogy a munkáltató motivációt nyújtson ebben, különben nem fog menni.
Tatai Ágnes, a Magyar Posta Biztosító életbiztosítási termékmenedzsment vezetője szerint
az edukációra kellene nagy hangsúlyt fektetni, hogy minél hamarabb találkozzanak a fiatalok a nyugdíjcélú előtakarékosság fontosságával.
Szükség lenne arra, hogy a fiatalabb, negyven év alatti korosztályt is be tudják vonni Nagy Csaba, az OTP Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója szerint. Úgy látja, hogy a nyugdíjpénztár gyorsabban eljutott a dolgozókhoz a munkáltatókon keresztül. A következő évben azonban kiesik e mögül a munkáltatói támogatás, ami nagy változásokat hozhat.
A panelbeszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy öngondoskodás terén nagyon hatékony, ha a munkáltatói oldalt is bevonja a rendszer.
Továbbá sokkal tudatosabbnak látják a mai fiatalokat pénzügyek terén is, mint a korábbi generációk tagjait, és látják, hogy szükségük lesz öngondoskodásra, különben nagymértékben magukra és a családjukra lesznek utalva.
A megtakarítási kedv növekedéséhez elengedhetetlen a rendszer stabilitása, hogy a bizalom is növekedjen iránta. Abban is egyetértettek, hogy több terméket és fogalmat is jobban el kellene magyarázni, meg kellene tanítani a lakosságnak,
például hogyan működik az életjáradék, az állampapírok miért jelenthetnek jó megtakarítási alternatívát,
és hogy lássák, ma már olyan komplex termékpalettákkal rendelkeznek a biztosítók, hogy milyen életciklusban meg lehet találni a céljainak megfelelő termékeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.