BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az elemzők szerint a Lufthansa szemet vethet a Wizz Airre

A Lufthansa az Alitaliáért a Deltával és az Air France–KLM-mel versenyez.

Folyamatosan keresi a felvásárlási célpontokat a Lufthansa az európai légitársaságok körében hálózatának és flottájának a bővítése érdekében, de akvizíciós politikájának fontos célja a többi vezető légitársaság terjeszkedésének a megakadályozása is – írta a német Handelsblatt.

A frankfurti székhelyű vállalat újrakezdte a tárgyalásokat egy esetleges befektetésről a gyengélkedő Alitaliába, és informális ajánlatot tett a skandináv diszkontcégre, a Norwegianre is. Sőt, az elemzők szerint a Wizz Air is nagyon vonzóvá vált a Lufthansa szemében, mivel ez a cég szerezte meg a csődbe ment brit Monarch légitársaság – Londonhoz közeli – lutoni slotjait.

A Lufthansa korábban már felvásárolta több versenytársát és az Air Berlint is
Fotó: Kallus György

A Wizz Air szerdán teszi közzé harmadik negyedéves gyorsjelentését.

A Bloomberg konszenzusa szerint a bevételek az egy évvel ezelőtti 423 millió euróról 512 millió euróra emelkedhettek, az EBIT 15,85 millió euróra nőtt a korábbi 15 millió euróról, a nettó profit pedig 300 ezer eurós növekedést mutathat az egy évvel korábbi 14 millió euróhoz képest.

A január elején közölt légiutas-statisztikák szerint 2018-ban a légitársaság 19,6 százalékos növekedést könyvelhetett el utasszámban, a kihasználtsági mutató 92,4 százalékon állt, 1 százalékkal emelkedve. A decemberi hónap éves alapon mérve 16,5 százalékos növekedést hozott utasszámban.

A Lufthansa korábban már felvásárolta több belga, osztrák és svájci versenytársát, valamint a csődbe jutott Air Berlint. Emellett Eurowings néven elindította saját fapados leányvállalatát is, hogy a piac alsó szegmense se csússzon ki a kezéből. Tavaly még visszalépett az Alitaliára tett ajánlatától, de miután idén év elején az olasz Il Sole 24 Ore napilap megírta, hogy a Delta és az Air France–KLM együtt tesz ajánlatot az Alitaliára, ismét érdeklődni kezdett az állami tulajdonban lévő olasz cég iránt.

Az olasz állami vasúttársaság, amelyet a római kormány bízott meg az Alitalia életben tartásával és a befektetőkkel folytatott tárgyalásokkal, a Lufthansa és a Delta mellett tárgyalt már az EasyJettel is az értékesítésről.

A német légitársaság újrakezdte a tárgyalásokat a Norwegianben való részesedésszerzés céljából is, de ebben az esetben sem lesz könnyű dolga, hiszen a skandináv cégért való versenyfutásban szintén részt vevő brit IAG-nél kellene jobb ajánlatot letennie az asztalra.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.