Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-kártya) kibocsátásában érdekelt pénzintézetek a konstrukció iránt, amely a januártól hatályos cafeteriaváltozások következtében egyedül marad a kedvezményesen – 34,5 százalékos adó- és járulékteher mellett – nyújtható cafeteriaelemek között.
A munkáltatók részéről az év utolsó hónapjaiban határozottan érzékelhető volt a SZÉP-kártya iránti érdeklődés növekedése, az új kártyarendelések száma számottevően emelkedett az előző évhez képest
– tájékoztatta a Világgazdaságot az OTP Bank. A K&H közlése szerint nagy számban érdeklődnek náluk a munkáltatók, hogy miként segíthetik dolgozóik SZÉP-kártyához jutását, de sok munkavállaló is felkeresi a K&H Bank fiókjait, hogy SZÉP-kártyát igényeljen.
Az MKB-nál is egyre többen kopogtattak decemberben, ám a pénzintézet a fő rohamot az ünnepi időszak visszafogottsága és az előző évi zárás után, január–februárra várja. A banknál arra számítanak, hogy a növekedés nemcsak új ügyfeleket, új munkáltatói kapcsolatokat fog hozni, hanem a már meglévő munkáltatóiknál több kártyabirtokos fog igényelni SZÉP-kártyát, és az egy főre eső juttatás is emelkedni fog. Erre jó alapot nyújthat, hogy a régi (és az új) partnerek már a múlt év végével el is kezdték utalni a pénzt a dolgozói számlákra. Ezt jelzi, hogy az MKB Bank közlése szerint az utolsó negyedévben 10 százalékkal több befizetés érkezett időarányosan a számlákra, mint egy évvel korábban.
Az új munkáltatói és magánszemély partnerek mellett a kártyaelfogadói oldal is szépen bővül, hiszen az idegenforgalmi vállalkozások is sokat profitálhatnak abból, hogy a béren kívüli juttatások között igazán tömegesíthető megoldásként már csak a SZÉP-kártya áll rendelkezésre. Az OTP közlése szerint tavaly év végére már több mint 33 ezer elfogadóhelyen lehetett a bank által kibocsátott plasztikkal fizetni, ami 9 százalékos bővülés a 2017 év végi adathoz képest. A K&H-nál inkább az elfogadóhelyek számának folyamatos bővülését, semmint az év végi rohamot tartották fontosnak hangsúlyozni. Az új világ közvetlenül azt követően érkezett a SZÉP-kártyák piacára, amikor a jogszabályok változása miatt valamennyi meglévő ügyfélnek meg kellett újítania szerződését a kártyakibocsátó pénzintézettel. A három kártyakibocsátó közül az OTP-nél arról beszéltek, hogy kártyabirtokosaik több mint 90 százaléka, 1,1 millió ügyfél megkötötte szerződését. Az MKB Bank közel 241 ezer SZÉP-kártya-tulajdonosa közül csaknem 190 ezren már biztosan a bank ügyfelei maradnak, ám a pénzintézetnél arra számítanak, hogy a 2019. évi cafeteriaválasztások lezárásának időpontjára (áprilisra) a régi ügyfelek száma bizonyosan jóval meghaladja majd a 200 ezret. A K&H tájékoztatása szerint a mostani időszakot kihasználva főleg olyan ügyfelek szüntették meg a SZÉP-kártyáikat, akik már nyugdíjba vonultak vagy külföldre költöztek, és nem kapnak már cafeteriajuttatást. A lemorzsolódás a banknál is csak néhány százalékos volt.
A SZÉP-kártyákat immár pénzforgalmi szolgáltatóként nyújtó pénzintézeteknek az elfogadókkal is újra kellett szerződniük, de a bankok szerint ezek is rendben lezajlottak. Ennek ellenére az év elején több panasz is érkezett, amelyek szerint a kártyabirtokosoknak problémáik voltak az elfogadással. Lapunknak mindhárom szolgáltató azt jelezte, hogy a normális üzemmenettől eltérő problémák nem voltak az elfogadásban, nem volt tapasztalható visszautasított tranzakció, az átszerződés folyamata nem okozott fennakadást a meglévő egyenlegek költésében. Természetesen olyan előfordulhatott, hogy egy-egy elfogadóhelyen valamilyen okból nem működött a kártyaelfogadás (például meghibásodott a terminál, vagy átmenetileg megszűnt az internetelérés). Az OTP Banknál arra hívták fel a figyelmet, hogy azon kártyabirtokosok, akik január 5-ig nem vették át a szerződésüket, ezt követően nem kaphatnak új munkáltatói feltöltéseket, amíg egy OTP-bankfiókban ezt nem pótolják. A kártyákra korábban feltöltött összegeket az átszerződést elmulasztó ügyfelek is felhasználhatják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.