A Zwack Unicum Nyrt. adózott eredménye 36 százalékkal 2,21 milliárd forintra emelkedett a december 31-én zárult három hónapos időszakban, azaz a cég pénzügyi évének harmadik negyedévében. A likőrgyártó részvényét elemző OTP csökkenést várt ezen a soron, de a cég képes volt ellensúlyozni az értékesítés közvetlen költségeinek és a béreknek az emelkedését. Az üzemi eredményben is 30 százalék feletti volt a plusz, rácáfolva a visszaesést vizionáló prognózisra. A bruttó fedezet 26 százalékkal bővült, 1,4 százalékponttal 58,7 százalékra javult a fedezeti marzs. Az adókkal csökkentett árbevétel 23, míg a bruttó árbevétel 25 százalékkal bővült. Ezek is 5, illetve 8 százalékponttal haladják meg a várakozást. A személyi jellegű kiadások 15 százalékkal, a teljes működési költség 17 százalékkal emelkedett, az utóbbi 1,93 milliárd forintot tett ki.
A pénzügyi év első kilenc hónapjában az adókkal csökkentett árbevétel 18 százalékkal, az adózott eredmény 33 százalékkal emelkedett. Belföldön jól ment a cégnek, az itthoni nettó árbevétel 20 százalékkal, ezen belül a saját termékeké 24 százalékkal bővült. A gyorsjelentés kiemeli, hogy a bővülés legnagyobb részét a népegészségügyi termékadó ez évtől érvényes változása generálta. Az adó mértéke eleve 20 százalékkal emelkedett, de az eddig mentességet élvező pálinka és a keserű likőrök is bekerültek az adózott termékkörbe. Ezért ebben a két kategóriában csak decemberben három-négy havi extra forgalom keletkezett. Pedig az év utolsó hónapja a karácsonyi ajándékozások miatt eleve főszezonnak számít a szektorban. Az amúgy is trendszerűen bővülő fogyasztás mellett az olyan új termékek, mint az Unicum Riserva és a Kalumba bevezetése is dobott az értékesítési számokon.
A Diageo-portfólió árbevétele 5,1 százalékkal emelkedett, az egyéb forgalmazott termékeké 7,6 százalékkal. Ez részben az eladott mennyiség bővülésének és az értékesítési átlagárak emelésének az eredménye. Az exportárbevétel 3 százalékkal 1,24 milliárd forintra nőtt, a bővülés döntő részét az Unicum Riserva adta, de a pálinkaeladások is átlag felett bővültek külföldön.
Kilenc hónap alatt az anyagköltségek és anyag jellegű ráfordítások 15,3 százalékkal 1,43 milliárd forintra emelkedtek. Eközben a nettó árbevétel 18,2 százalékkal bővült, ami ezen az időtávon is a bruttó fedezeti hányad javulását hozta magával. Ez 1,1 százalékponttal 59,2 százalékra ment fel. Mindez annak köszönhető, hogy a magasabb fedezetű saját termékek kelendőbbek voltak, mint az importáltak. A Moet-Hennessy-termékek hazai forgalmazási szerződése egyébként február végén kifut, de például a Johnnie Walker, a Baileys és a Captain Morgan marad a Zwack portfóliójában.
A Zwack árfolyama tegnap, még a gyorsjelentés közzététele előtt 1,2 százalékkal 17 300 forintra emelkedett. Az elmúlt egy évben 0,9 százalékkal csökkent a kurzus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.