Az elmúlt évben 3382 új kérelem érkezett a Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT), miközben 2017-ről 601, még folyamatban lévő eljárás húzódott át: így összességében közel négyezer ügyet kezeltek – derül ki a testület honlapján közzétett éves beszámolóból. A beérkező új kérelmek száma 7,2 százalékos csökkenést mutatott az előző évhez képest. A lezárt ügyek száma meghaladta a 3400-at tavaly, míg egy évvel korábban csaknem 3700-at tett ki.
A kérelmek legnagyobb részét változatlanul postai úton vagy az ügyfélszolgálaton nyújtották be az ügyfelek, ám az arány 90-ről 86 százalékra csökkent 2017-hez viszonyítva.
Jelentősen nőtt a kormányablakokon keresztül beérkező kérelmek aránya: a megelőző évi 2 százalék után tavaly már 7 százalékot tett ki, miközben az elektronikus úton eljuttatottaké 8-ról
7 százalékra csökkent. Ami a területi megoszlást illeti, kissé csökkenő súllyal ugyan, de változatlanul Budapest és Pest megye számít a legaktívabbnak a benyújtott kérelmek aránya alapján, hiszen az új ügyek 42,7 százaléka innen érkezett. Érezhetően emelkedett a nyugat-dunántúli és a közép-dunántúli régió súlya: az előbbinél 7,4-ről 7,8 százalékra, az utóbbinál pedig 8,1-ről 10,2 százalékra emelkedett tavaly a benyújtott új kérelmek száma szerinti részesedés.
A megkezdett eljárások legnagyobb része változatlanul a bankokhoz és a biztosítókhoz kapcsolódott, minimális, aránybeli eltolódások mellett: a bankokhoz tavaly az új ügyek 37,3 százaléka, a biztosítókhoz pedig 38,3 százaléka volt köthető.
Figyelemre méltó mértékben – 57,4 százalékkal, 540-re – emelkedett a pénzügyi vállalkozásokkal és követeléskezelőkkel kapcsolatos kérelmek száma, így a súlyuk egy év alatt 9,4-ről 16 százalékra ugrott az új ügyeken belül. A pénzpiaci és biztosítási termékek 2018-ban is meghatározó szerepet játszottak a PBT-hez érkező megkereséseknél, arányuk 94,2 százalékot tett ki.
Az ügyfelek tájékozottságának növekedésére utal, hogy tavaly 82-ről 83 százalékra emelkedett a befogadási arány az új kérelmeknél.
Az 595, meghallgatás nélkül elutasított ügy 53,8 százalékánál a kért hiánypótlás elmaradása volt az indok, csaknem 34 százalékuknál hatáskör hiányában, 12,3 százalékuknál pedig eljárási akadály miatt kellett elutasítani a megkeresést.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.