Napi szinten leggyakrabban készpénzt használnak a magyarok. A válaszadók több mint fele használja rendszeresen, ami 15 százalékponttal magasabb, mint az európai átlag. Csak Olaszországban, Spanyolországban, Görögországban és Romániában népszerűbb a napi szintű készpénzhasználat, mint hazánkban. Magyar sajátosságnak számít ezen eszköz népszerűsége, ugyanis a kutatás alátámasztja, hogy hazánkban akkor is ezt használnák az emberek leggyakoribb fizetőeszköz gyanánt, ha szabadon választhatnának.
Bankkártyával csak minden ötödik magyar fizet napi szinten. A hitelkártya, valamint az online banking rendszeres igénybevétele viszont nem gyakori.
A felmérés alapján az is elmondható, hogy Európában gyakrabban használják napi, valamint heti rendszerességgel az online fizetőeszközöket, mint hazánkban: Európában nagyobb népszerűségnek örvend a mobilfizetés, az online bankolás, valamint a csoportos beszedés. A mobilfizetést, valamint az online bankolást heti rendszerességgel közel 10 százalékponttal, a csoportos beszedést közel 15 százalékponttal nagyobb arányban választják a vizsgált országokban hazánkhoz képest
A magyarokra jellemző, hogy bizalmatlanok a hitelkártya-használatot illetően: a válaszadók több mint kétharmada állította azt tavaly, hogy soha nem veszi igénybe. Az európai átlaghoz képest közel kétszer annyian utasítjuk el a hitelkártyával történő vásárlást, továbbá a vizsgált országok közül hazánkban használják a legkevesebben ezt az eszközt. Második legkevésbé népszerű fizetőeszköz a mobilfizetés, melyet a magyar válaszadók több mint fele nem használ, harmadik helyen pedig a csoportos beszedés áll, amely lehetőséggel a válaszadók több mint 40 százaléka nem él soha.
Amellett, hogy a magyarok alapvetően is preferálják a készpénz használatát, sokan gazdasági kényszerből használják, ezzel háttérbe szorítva az elektronikus fizetési lehetőségeket. Ez utóbbi eszközök támogatása azért is jelentős, mert elősegítik a feketegazdaság visszaszorítását. Ennek érdekében a jogalkotók, valamint a pénzügyi felügyelet számos kedvező lépést tett már
– vonta le a kutatás tanulságait Deszpot Károly, az Intrum értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.