Pénteken, a tőzsdei kereskedés első napján 41,6 dolláros árfolyamon zárta a napot a világ vezető internetes fuvarmegosztó cége, ami 7,56 százalékkal alacsonyabb a 45 dolláros kibocsátási árnál. Hétfőn folytatódott a mélyrepülés: a részvény 38,83 dolláron, 7,66 százalékos mínuszban nyitott, eddigi napi mélypontján pedig 37,17 dolláron, 10,65 százalékos veszteségben forgott.
Az Uber magával rántotta legnagyobb riválisát a Lyftet is, amelynek az árfolyama a nyitás után bő fél órával 47,68 dolláron, 6,67 százalékos mínuszban állt.
A Lyft március végén hajtott végre elsődleges részvénykibocsátást. A kibocsátási árfolyam 72 dollár volt, amely alapján 24,3 milliárd dollárt ért a teljes vállalat. Azóta piaci értékének egyharmadát veszítette el.
A befektetők attól tartanak, hogy a két fuvarmegosztó cég nem lesz képesek profitot termelni. Mindkét vállalat igyekszik megtalálni a sofőrökkel kapcsolatos költségek csökkentésének módozatait annak érdekében, hogy nyereségessé váljon tevékenységük.
A sofőrök viszont éppen a hónap elején több amerikai városban tüntettek, biztosabb munkahelyet, megfelelő jövedelmet és a fuvardíjakból elvont összegek korlátozását követelve.
Az Uber a tavalyi évet 3,03 milliárd dollár egyszeri tételektől megtisztított veszteséggel zárta, az oroszországi és délkelet-ázsiai érdekeltségeinek eladásait figyelembe véve ugyanakkor 997 millió dollár nyereséget ért el. Bevétele 11,3 milliárd dollár volt, 42 százalékkal több az egy évvel korábbi 7,9 milliárd dollárnál. Az idei első negyedévet 3 milliárd dolláros bevétel mellett 1 milliárd dolláros veszteséggel zárta a vállalat.
A Lyft az idei első negyedévet 776 millió dolláros bevétel mellett 1,13 milliárd dolláros veszteséggel zárta.
A veszteségből 894 millió dollárt tettek ki a tőzsdei bevezetéssel kapcsolatos egyszeri költségek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.