Gépjárművel a magyar felnőtt lakosság 64,9 százaléka rendelkezik. Ezen gépjárművek harmada 11-15 éves, 22,4 százaléka 6-10 éves, 11,1 százaléka pedig ennél fiatalabb.
Azonban van bennük néhány közös tulajdonság, mindegyik rendelkezik KGFB-vel és közlekedik, így mindenkinél jó, ha van egy kárbejelentő vész esetére. Ez volt a vezérfonal, amikor tavaly a MABISZ elkezdte az E-kárbejelentő fejlesztését és elhatározta, hogy egy modern eszközt ad a gépjármű tulajdonosok kezébe, amivel az ügyintézést gyorsíthatja közúti baleset esetén.
Mint írják: az E-kárbejelentő applikációról a magyar felnőtt lakosság 48,4 százaléka hallott már, ebből 5,6 százalékuk le is töltötte, de még nem használta, míg további 1,1 százalékuk már használta is, derül ki a Századvég által készített felmérésből. A személyes tapasztalattal rendelkezők mindegyike elégedett volt az applikációval.
A gépjárművel rendelkező válaszadók 53,2 százaléka jelezte, hogy használni tervezi az alkalmazást a jövőben, 14,9 százalékuk biztosan, míg a válaszadók kétötöde nem érdeklődik a lehetőség iránt.
Az alkalmazást a megjelenése óta több mint 198 ezren töltötték le és 2000-en látogattak el a ekar.hu oldalra, valamint 2700 kárbejelentés érkezett június 13-ig az E-kárbejelentőn keresztül.
Ez naponta átlagosan 17 bejelentést jelent.
Az így benyújtott káresetek ügyintézése legalább 24 órával korábban zárul le, a gyorsabb bejelentésnek köszönhetően – hangsúlyozta Mészáros László a MABISZ műszaki és informatikai főosztályvezetője.
Az alkalmazás folyamatosan fejlődik és bővül új funkciókkal annak érdekében, hogy még egyszerűbb és gyorsabb kitöltést tegyen lehetővé a ügyfeleknek a kiemelten stresszes szituációkban.
A több technikai változtatás mellett így például bővült indulás óta az előre elkészített ikonokkal megrajzolható baleseti helyszín eszköztára.
Az androidos és az IOS verzió új applikációjában is gyarapodott a közlekedési táblák készlete, jelzőlámpa is felhelyezhető a rajzterületre, s a különböző jelzések gyakorisági sorrend szerint vannak előrerendezve.
Ahol szükség volt rá, ott javult a csatolható hangfelvétel kezelése, az okos eszköz figyelmeztet a haladási irány kötelező megadására vagy éppen a hálózati kapcsolat hiányára. Mindezek az apró lépések azt szolgálják, hogy tovább lehessen csökkenteni a jelenlegi tapasztalatok szerint átlagosan húsz-huszonöt perces kitöltési időt.
Ezt segítik a biztosítótársaságok is, amelyek egyenletes ütemben küldik ki ügyfeleiknek a kitöltési folyamatot meggyorsító QR kódokat, illetve helyezik el azokat az új szerződések megkötésekor a biztosítási dokumentumokon (pl.: díjigazolás, zöldkártya). (A QR-kód egy kétdimenziós vonalkód, amely a szerződő és a biztosított gépjármű legfontosabb adatait tartalmazza egyszerűen beolvasható formában.)
Több mint 800 000 QR kód van már az ügyfeleknél, vagyis nagyjából minden hatodik gépjármű tulajdonos egyszerűen, akár előre is feltöltheti telefonos vagy webes alkalmazását ezekkel az adatokkal.
A fejlesztők abba az irányba folytatják a munkát, hogy az E-kárbejelentő még több területen jelenthessen gyorsabb, kényelmesebb alternatívát a hagyományos papíralapú, kék-sárga nyomtatvánnyal szemben. Így arra lehet számítani, hogy nyáron már a digitális kárbejelentő olyan helyzeteket is kezelni tud, amikor a baleset egyik résztvevője külföldi biztosítóval áll szerződéses viszonyban, értesíteni tudja majd a tulajdonost vagy üzembentartót a balesetről, megadja a becsült kárértéket, ajánl szervizt és bekerül egy elégedettségi felmérés is.
További fejlesztési célok között szerepel további gépjárműbiztosítási funkciók beépítése, dologi kár felvétele, vontatmány adatainak megadása, korábbi bejelentések pdf és képfájlok ikonos megjelenítése, e-mail cím validáció és természetesen a felhasználhatóság további javítása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.