Globálisan a lassulás és gyengélkedés jeleit fedezhetjük fel a fejlettebb és a fejlődő országokban egyaránt, és sokan egy közelgő recesszió árnyékát látják közeledni. Vajon merhetünk-e ilyen környezetben részvényeket vásárolni, miközben kereskedelmi háború zajlik az Egyesült Államok és Kína között, az egyébként csúcsközelben lévő részvényindexek pedig fel-le ugrálnak egy-egy bejelentésre?
Amikor egy ágazat, gazdasági ciklus vagy részvény trendjéről olvasunk, azt feltételezzük, hogy a trendek folytatódnak. Pedig a pénzügyi idősorok egyik sajátossága az úgynevezett mean reversion, vagyis az átlaghoz történő visszatérés. Ez azt jelenti, hogy az emelkedések után korrekciók, a visszahúzódások után emelkedések valószínűsíthetők, mielőtt a hosszú távú trend irányába folytatódna a mozgás. Saját számításom szerint egy-egy ilyen hullám nagyjából 60 százalék körüli valószínűséggel következik be és záródik az idősor átlaga alatt vagy felett. Ez a tény önmagában, kombinálva rövidebb tartásidővel, trendelemzéssel és minőségi, de nem nagy kapitalizációjú részvények tartásával, adott esetben kihasználható. Az S&P 500 részvényei között a legjobb mutatókkal rendelkező vállalatok rendre azokból a szektorokból származnak, amelyek korábban nem teljesítettek kiemelkedően. Ezek ma nem mások, mint az IT, az ipar és a ciklikus fogyasztási cikkek. E három szektorra a magasabb volatilitás is jellemző, de manapság a kereskedelmi háború által generált nagyobb változékonyság hajthatja az árfolyamukat.
Ha még ezen cégek közül is a jobbakat keressük, akkor az ipari és az információtechnológiai szektorból kerülhetnek ki a legvonzóbb vállalatok. Diverzifikáció ide vagy oda, a piaci kockázatot nem lehet teljesen kivenni az egyenletből, viszont a fenti elvek figyelembevételével (rövidebb tartásidő, mean reversion, kedvező értékeltségű cégek, lemaradó szektorok), potenciálisan hatékonyabb portfóliókat építhetünk, különösen, ha azokra a szektorokra is figyelünk, amelyek eddig lemaradtak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.