A Duna House (DH) csoport 2,6 milliárd forint ingatlanközvetítési jutalékot ért el a harmadik negyedévben, ami lényegében megegyezik az egy évvel korábbival – derül ki a tegnap publikált harmadik negyedéves számokból. A csoportszintű (a cseh és a lengyel érdekeltségekkel együtt számított) jutalékbevételek alakulására a júniusban bevezetett új lakossági államkötvény, a MÁP Plusz és a júliusban induló új családtámogatási programok körüli kezdeti bizonytalanság után az erős nyári forgalom is rányomta a bélyegét.
A magyar piacon 9 százalékkal visszaeső, kétmilliárd forintos bevétellel zárta a negyedévet az ingatlanközvetítő, az egy irodára jutó jutalékszint pedig 14 százalékkal csökkent. A gyenge hazai teljesítményt kompenzálta a lengyelországi kiugró, 46 százalékos növekedés, amelyet a kedvező piaci környezet és a jelentős irodaszám-bővülés is támogatott.
Az ingatlanközvetítő jutalékának már az ötöde származik Lengyelországból.
A legkisebb, cseh piacon 5,5 százalékkal csökkent a jutalékok volumene. A KBC Equitas az elemzésében rámutat: az irodaszám-bővülés ellenére két év után először csökkentek a DH hazai jutalékbevételei. A tranzakciók 7 százalékos csökkenését felülmúlta a hálózati jutalékbevétel visszaesése, ami szintén példa nélküli az utóbbi években.
A saját irodák a franchise üzleteknél gyengébben teljesítettek, a Duna House tulajdonában lévő 29 ingatlanközvetítő iroda 435 millió forint jutalékbevételt gyűjtött be, ami éves alapon 3,6 százalékos csökkenés. A visszaesést az ebben a szegmensben is felülteljesítő lengyel hálózat tompította, a jutalékbevételek itt a harmadukkal nőttek, szemben a hazai irodák 12 százalékkal zsugorodó eredményével.
Továbbra is remekel a hitelszegmens: a harmadik negyedévben már 47,5 milliárd forintnyi hitelt közvetített a társaság az egy évvel korábban kihelyezett 25 milliárd forint után, vagyis egy év alatt csaknem duplájára nőtt a volumen.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatják
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.