A brit Revolut pénzügyi technológiai cég 3500 új munkavállalót alkalmaz, hogy az amerikai Visával nemrég kötött globális együttműködési szerződésnek köszönhetően a következő években betörhessen huszonnégy új piacra – közölte a két társaság hétfő reggel. Az ügyfeleinek egy mobilalkalmazáson keresztül csupán digitális számlát kínáló, és a hagyományos bankok egyik legveszélyesebb kihívójává váló Revolut nyaktörő tempóban növekszik 2015. júliusi megalakulása óta, amikor Nikolaj Storonszki és Vlad Jatsenko, a Credit Suisse és a Deutsche Bank korábbi befektetési bankárai a nagybankok digitális alternatívájaként Londonban megalapították.
A kockázatitőke-társaságok négy év alatt 340 millió dollárt fektettek be a cégbe. A brit társaságnak jelenleg mintegy nyolcmillió ügyfele van Európában, ahol szintén a Visa bankkártyatársaság partnereként működik. A kiterjesztett kooperáció révén idén nyolc új országban – Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Japánban, az Egyesült Államokban, Új-Zélandon, Szingapúrban és Oroszországban – jelennek meg, ha megkapják a szükséges felügyeleti engedélyeket, jövőre pedig Argentínában, Chilében, Kolumbiában, Hongkongban, Indiában, Indonéziában, Koreában, Malajziában, Mexikóban, a Fülöp-szigeteken, Szaúd-Arábiában, Dél-Afrikában, Tajvanon, Thaiföldön, Ukrajnában és Vietnámban vezetik be a szolgáltatásaikat – nyilatkozta a Reutersnek Nikolaj Storonszki, aki egyben a cég vezérigazgatója is.
A Revolut és a Visa közötti szerződések nem kívánnak kizárólagosságot a startuptól, de az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az általa kibocsátott kártyák hozzávetőlegesen 75 százaléka a Visa logóját viseli. A Mastercard és az American Express csak a fennmaradó 25 százalékon osztozik.
A Revolut vezérigazgatója egyébként a szolgáltatásaik iránti fokozott érdeklődést érzékelve arra számít, hogy jövőre az ügyfeleik száma akár meg is triplázódhat.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.