A harmadik negyedévben is veszteséges volt a Waberer’s. Öröm volt az ürömben, hogy a várt 11 millió eurós veszteséggel szemben már csak 5,6 millió euró lett a mínusz. Az ok a várakozásunknál kissé jobb operatív teljesítmény mind a nemzetközi, mind a regionális szegmensben. Az előbbi esetében a javuló kamionkihasználtság, míg a második esetben a növekvő raktározási tevékenység és az árazás segített be.
Mostanra mintegy nyolcszázzal csökkent a kamionok száma, ennek következtében az egy járműre eső havi futásteljesítmény visszaemelkedhetett 10 ezer kilométerre. Ez a mutató a következő negyedévekben – a cégvezetés várakozása szerint – tovább növekedhet, s akár a korábbi 12 ezer kilométeres csúcsértéket is meghaladhatja. Emellett nemcsak az értékesítési csapatot szervezte át a cég, hanem az optimalizáló szoftvereken is átalakításokat hajtott végre, növelte a trélerek relatív számát, a sok apró, külön működő céget összeolvasztották egy nagyvállalatba, a Nexwaysbe, amely segíti a sofőrök hatékonyabb munkaszervezését, s még lehetne folytatni a sort. Csökkennek a várakozási idők, s a sofőröknek is kedvezőbb lehet a beosztásuk, sőt az ügyfélélmény is javulhat.
Az elmúlt negyedévekre a kamionok számának csökkentéséből adódó negatív hatások is rányomták bélyegüket. Ugyanis amikor egy kamiont visszaadnak a gyártónak, az több hónapos procedúra. Azaz, miközben már nem hoz pénzt, költségeket termel (például lízingdíj), és még fel is kell készíteni a visszaadásra, ami további kiadással járhat. Ezek a pluszterhek a negyedik negyedévtől jelentősen csökkenhetnek, hiszen már kevés olyan kamion van, amelynek a visszaadása átcsúszott október–novemberre. Az amortizáció is számottevően csökkenhet a negyedik negyedévben, de a pozitív hatás teljességében az első negyedévben mutatkozik meg. Mindez összességében azt jelenti, hogy – az amúgy legerősebb – negyedik negyedévben már plusz nulla lehet az eredmény, s a jövő évtől pedig nagy valószínűséggel pozitívak lesznek a cég eredményei.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.