Lassan a végéhez közeledik a 2019-es év, amit az Activision Blizzard átmeneti évnek bélyegzett, erősen csökkenő bevételekkel és eredménnyel. Az árfolyamban ez tükröződött az elmúlt 12 hónapban, az év nagy részét egy sávban töltötte a papír, miután korábban megfeleződött. A november 8-án publikált harmadik negyedéves jelentés előtt kitört ebből a sávból a részvény, egy éve nem látott szintekre emelkedve.
A meglepően magas eredmény azonban elsősorban a költségek időzítéséből fakad, az elért profitot pedig az utolsó negyedévében is a felhasználói bázis növekedésének szolgálatába állítja majd a vállalat.
A kedélyeket ismét hűtötte a menedzsment – már ami a negyedik negyedéves és a teljes éves eredményt illeti –, emiatt érkezett korrekció az árfolyamban a lokális csúcsról. A recept azonban kikristályosodott 2019 végére.
Az úgynevezett mikrotranzakciók már PC-s és konzolos környezetben is bizonyították, hogy ez a leghatékonyabb monetizációs módszer ezen a piacon, várhatóan a mobilra érkező termékekkel kapcsolatban sem lesz ez másként.
A Call of Duty Mobile elképesztően erős kezdése mindenképpen bizakodásra ad okot, a negyedik negyedéves gyorsjelentés egyik legfontosabb pontja az lehet, hogy a teljes bevétel mekkora szeletét adja majd a mobilszegmens. 2020-ban ráadásul újabb nagy múltú franchise-t ültet át mobilos környezetbe a vállalat a Diablo Immortal piacra dobásával, ami a Call of Duty Mobile-hoz hasonlóan nagyot szólhat majd. Az Activision úgy tudta átvészelni az átmeneti 2019-es évet, hogy szilárd alapot tudott építeni a jövőbeni növekedésének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.