BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az ünnepi szezonban is remekelt a Wizz Air

A várakozásokat is felülmúló harmadik negyedéves eredményről számolt be szerdán a Wizz Air, a társaság az egész évre vonatkozó profitvárakozását is megemelte.

Kitörő örömmel fogadta a piac a Wizz Air tegnap reggel közzétett harmadik negyedéves gyorsjelentését, a magyar hátterű diszkont-légitársaság részvényeinek árfolyama 4 százalékot emelkedett az erőteljes eredményszámok és a megemelt egész éves profitvárakozás közzétételét követően.

A fapados forgalma a december végével zárult, szezonálisan hagyományosan gyenge év végi időszakban is negyedével bővült, és elérte a 637,3 millió eurót. A társaság ezzel némileg túlszárnyalta a Bloomberg elemzői konszenzusa alapján várt 631,7 millió eurós szintet.

Fotó: VG / Vémi Zoltán

A diszkontlégicég meg tudta lovagolni az utóbbi hónapokban erősödő utazási kedvet, és az egy évvel korábbinál 23 százalékkal több utast szállított tavaly október–de­cemberben. Ezzel párhuzamosan az ülőhely-kihasználtság 1,1 százalékponttal, 92,5 százalékra javult. A jegyeladások mellett egyre hangsúlyosabb a kiegészítő szolgáltatásokból származó bevétel, utóbbi éves alapon 37 százalékkal magasabb forgalmat generált, és több mint 300 millió euróval járult hozzá az eredményhez – vagyis a bevételek csaknem fele már a jegyekhez kapcsolódó szolgáltatásokból származik.

„A növekedés persze nem meglepetés, a havi utasforgalmi adatokból látható volt, hogy továbbra is nagy lendületben van a Wizz Air” – írta kommentjében Cinkotai Norbert, a KBC vezető elemzője. A fapados az elmúlt évben újabb 105 úti céllal bővítette kínálatát, és további 14 repülőgépet állított forgalomba, így 2019 végén már 120 gépből álló flottát üzemeltetett, amelyet a 2020–2021-es üzleti év végére 134-re tervez bővíteni.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.