Az előző években tapasztalt pozitív trend tavaly is folytatódott. Ismét bővült az újonnan kihelyezett személyi kölcsönök összege
A 2018-as több mint 48 százalékos piaci volumenbővülést követően, tavaly 23 százalékkal nőtt a személyi kölcsönök piaca a Babaváró kölcsön nélkül.
A hitelintézet a tavalyi év első kilenc hónapjában több mint 168 milliárd forintnyi új személyi kölcsönt folyósított. Az átlagosan igényelt hitelösszeg 1,6 millió forint volt, amely az előző év azonos időszakához képest 17 százalékos emelkedést jelent. Az OTP Banknál a fióki ügyintézés teljes átfutási ideje jelenleg 60 perc körül van, azaz átlagosan ennyi idő szükséges ahhoz, hogy az igénylés után megérkezzen az összeg az ügyfél számlájára.
A személyi kölcsön ügyintézés teljes folyamatát az OTP Bank digitalizálta elsőként Magyarországon, így a termék egy számítógép vagy laptop segítségével akár otthonról is igényelhető a nap 24 órájában, a hét minden napján.
2019 első kilenc hónapjában az online igényelt és folyósított kölcsönök összege meghaladta a 13 milliárd forintot az OTP Banknál.
Így az előző év azonos időszakához képest 80 százalékkal több online személyi kölcsönt helyezett ki a hitelintézet. Az ebben az időszakban online szerződött átlagos hitelösszeg 880 ezer forint volt. Az OTP Bank az elmúlt évben átlagosan egy óra alatt folyósította az online igényelt összegeket az ügyfelek számára.
A személyi kölcsönt online igénylő OTP-s ügyfelek korát vizsgálva elmondható, hogy
az igénylők átlagéletkora 36 év, és a 20 és 40 év közötti ügyfelek igénylik inkább ilyen módon a terméket.
Az igénylők között a férfiak és nagyvárosokban lakók minimálisan felülreprezentáltak.
„A személyi kölcsön értékesítés bővülésében egyre nagyobb szerep juthat az egyszerűbb és kényelmesebb fióki és online folyamatoknak. Ezt alátámasztják az elmúlt évek eredményei is; az online igényelt személyi kölcsön értékesítési darabszámunk és volumenünk folyamatosan emelkedik.
Ez az eredmény annak is köszönhető, hogy a terméket a megjelenése óta folyamatosan fejlesztjük és egyszerűsítjük – ezzel egyre több ügyfél számára elérhetővé téve a termék online verzióját. 2018 óta már azok az ügyfeleink is igényelhetik teljesen online a terméket, akiknek nem a bankhoz érkezik a jövedelmük” – mondta Dr. Rajmonné Veres Ibolya, az OTP Bank hitelezési folyamatokért felelős vezetője.
A személyi kölcsön termék fokozott népszerűsége miatt az OTP Bank a fióki ügyintézést is digitalizálta évekkel ezelőtt. Ez egyrészt a háttérfolyamatokat érintette, másrészt a személyi kölcsön igénylése papírmentessé vált, köszönhetően a digitális aláírópadnak, amely az OTP Bank mindegyik fiókjában megtalálható.
A digitális megoldással 2016 óta 145 tonnával kevesebb papírt kellett felhasználni a személyi kölcsön fióki ügyintézése során a hitelintézetnek, amely mintegy 2325 darab fa megmentését jelenti.
Az OTP Bank a tavaly júliustól elérhető Babaváró kölcsön szerződéskötési folyamatát is digitalizálta, amelynek köszönhetően további 16 tonna papírt nem kellett kinyomtatni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.