A Z generáció tagjai a nagy recesszió idején nőttek fel, de egy hosszú gazdasági felívelés korszakában válnak felnőtté. Ez pedig lehetővé teszi számukra, hogy jobb pénzügyi lehetőségek között alapozzák meg az életüket – írja a MarketWatch.
A TransUnion hitelintézet által megjelentetett tanulmányban a Z generációsok, vagyis az 1995 és 2010 között születettek hitelprofilját vizsgálták. Az eredmény azt mutatta, hogy
a felnőttkort elérő Z generációs amerikaiak 66 százalékának már aktív a hitelképessége, vagyis rendelkeznek olyan termékkel, amelyet kölcsönből fedeznek.
Az adósságvállalás, bármilyen formában is, nem feltétlenül jó dolog. Bizonyított tény, hogy
a Z generációsok könnyebben fizetik az adósságaikat, mint az Y generációs (1980 és 1995 között született) társaik
– áll a felmérésben. A tanulmány szerint a Z generációs amerikaiak több mint fele a hitelképességet illetően a prémiumkategóriába tartozik, szemben az Y generációsokkal, akiknél ez az arány 39 százalék volt, amikor felnőttkorba léptek.
Ha valaki fiatalkorban erős hitelképességgel rendelkezik, annak pozitív hatásai lehetnek a pénzügyi életében. A legnagyobb amerikai online hitelezésszolgáltató, a LendingTree kutatása azt mutatja, hogy a jobb hitelképességű emberek dollártízezreket takarítanak meg olyan kölcsönök kamatfizetésein, mint a jelzálogkölcsön vagy a hitelkártyák.
A Z generációsok jobb hitelképessége főleg abban rejlik, hogy több a lehetőségük, és sokkal stabilabb a szabályozókörnyezet.
A recesszió idején a hitelpiac erősen zsugorodott, ezért nehéz volt hitelhez jutni, ez manapság, a gazdasági fellendülés korszakában sokkal könnyebben megy
– mondta Matt Komos, a TransUnion elnökhelyettese.
Ehhez még hozzájön, hogy a hitelezők is nagyobb hajlandóságot mutatnak a kölcsönök folyósítására. A kevésbé jó hitelképességgel bíró emberek is könnyebben jutnak kölcsönhöz, mint a recesszió idején.
A Z és az Y generáció között különbségek mutatkoznak abban a tekintetben is, hogy fiatal felnőttként mire vettek fel hitelt.
A másik oldalon találjuk a diákhiteleket. Itt fordul a kocka. Az Y generációsok 44 százaléka kezdte hitellel a tanulmányait, míg a Z generációnál ez az arány 37 százalék.
Matt Komos szerint ez a különbség a gazdasági környezetre vezethető vissza. Ugyanis a recesszió idején tapasztalható szeszélyes munkaerőpiaci környezet arra ösztökélte a fiatal Y generációsokat, hogy minél magasabb szintű oktatásban részesüljenek – mutatott rá Komos, aki szerint ez egy tipikus gondolkodásmód recesszió idején. A Z generációbeli fiatal felnőttek ebben a tekintetben is más korszakot élnek. Amikor a generáció tagjai betöltötték a 18. életévüket, a munkanélküliség ötvenéves mélyponton volt, ez pedig a középiskolai tanulmányokat követően többeket egyből a munkaerőpiac felé terelt.
Ennek eredményeként kevesebben érzik úgy, hogy diákhitelt kell felvenniük a felsőoktatásban végzett tanulmányok fedezéséhez.
A jó oktatásban, valamint a hitelpiacon szerzett tapasztalatokkal felvértezve a Z generáció fiataljai várhatóan sikeresebben néznek szembe egy újabb recesszióval, mint tették azt elődeik.
A jobban felfegyverzett és jobban képzett emberek könnyebben átvészelhetnek egy vihart
– fogalmazott Matt Komos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.