Elég izgalmas szinteken mozog mostanában az Adidas árfolyama, miután a koronavírus miatti problémákra válaszul nyomás alá került a részvénye. Pár hete még 315 euró körül járt a német sportszergyártó árfolyama, mostanra azonban 290 euróig csúszott vissza.
Részben érthető a negatív reakció, mivel az Adidas értékesítésének viszonylag jelentős része Ázsiához és a csendes-óceáni térséghez kötődik, csak a kínai kitettség 20 százalék körül volt az előző években.
Bár a termelés az utóbbi hetekben gyakorlatilag leállt az országban, azért nincs minden veszve.
Egyrészt azért, mert a bár boltok nagy része ugyan zárva tart, az internetes vásárlások nem álltak le. Igaz persze, hogy a kiszállítással vannak gondok, de azért ez módosítja a képet. Ráadásul a vásárlások egy része inkább csak elhalasztódik, ennek pedig a gyengébb egy-két negyedév után a következő negyedévek lehetnek a nyertesei.
Az árfolyamon is látszódik ugyan a negatív reakció, de ezzel együtt az is, hogy valamelyest árnyaltan látják a befektetők a helyzetet. Az árfolyam 10 százalékot esett ugyan a januári csúcsáról, de a fontos támaszok mintha megállították volna a részvény gyengélkedését.
Az különösen pozitív, hogy a szerdai mozgás során egy nagyon hosszú kanóc alakult ki a napi gyertyán lefelé, és a kétszáz napos mozgóátlag közeléből húzták vissza a részvény árfolyamát. Ennek alapján úgy tűnik, fordulat kezd kibontakozni, és akár a tőzsdei megítélés is javulhat.
Az sem mellékes, hogy a nyáron labdarúgó-Eb és olimpia is lesz, ezek pedig a sportszergyártóknak sokat segíthetnek. Ilyenkor a múltban az Adidas nem is teljesített rosszul, a 2012-es és a 2016-os nyáron is szép pluszokat láthattak tőle a befektetők.
A 2016-os labdarúgó-Eb kezdete és az olimpia vége között például több mint 30 százalékot emelkedett az árfolyam. Ez nem rossz ómen, bár nem ártana az sem, ha a koronavírussal kapcsolatos problémák enyhülnének, ennek az egyik nagy nyertese lehetne az Adidas.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.