A pár éves gyerekek százforintos zsebpénzétől néhány év alatt el lehet jutni addig, hogy a tizenéves gyerekeink már számlára kérik a zsebpénzüket és kártyával szeretnének fizetni – évről évre nő azon szülők aránya, akik már gyerekkorban fontosnak tartják a digitális pénzügyi világgal való megismerkedést, ezért támogatják a gyereküket abban, hogy készpénzmentesítsék az életüket – áll a K&H Világgazdaságnak küldött közleményében.
Ahhoz, hogy gyerekünknek bankszámlát nyissunk, először is nem árt, ha megismertetjük velük az alapvető pénzügyi fogalmakat, és ezután tisztába kerülnek a virtuális pénz és egyáltalán a pénz fogalmával – ebben segít a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedője. A bankcsoport elkötelezett abban, hogy a ma még fiatal generáció felnőttként majd okos döntéseket tudjon hozni, hogy ismerje és képes legyen használni azokat az innovatív banki és biztosítási termékeket, melyek segítik pénzügyeik intézését.
A K&H-nál jelenleg minden harmadik számlát nyitó ügyfél az ifjúsági szegmensből, vagyis
a 29. életévét még nem betöltött korosztályból kerül ki.
Ez az arány évről évre magasabb, egyre fiatalabbak nyitják meg első számlájukat a banknál, a fiatal bankszámlatulajdonosok növekvő tendenciát mutatnak. Ebben szerepet játszhat a szülői minta, a kortársi példák.
Az első lakossági bankszámlát nyitók száma a 15-19 év közöttiek körében a legmagasabb, azaz az adatokból az látszik, hogy középiskolás korban látják egyre többen fontosnak, hogy rendelkezzenek digitális banki megoldással.
A 29 éves kor alatt számlát nyitó ügyfelek 30 százaléka 14 és 18 év közötti,
a teljes, újonnan számlát nyitó ügyfelekhez viszonyítva ez a szám 13 százalék, ami szintén magas arány.
„Minden pénzügyi előképzettség nélkül bizony nehéz lenne az éppen 14 éves gyerekünk kezébe bankkártyát adni, ezért ehhez felkészült, tudatos szülőnek kell lennünk” – mondja Horváth Magyary Nóra, a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő zsűrielnöke. Elkötelezettek abban, hogy a most felnövekvő generáció felnőttként tisztában legyen az innovatív digitális pénzügyekkel és minden pénzügyi kérdésben okosan tudjon dönteni.
A 14 év alattiak jellemzően a zsebpénzüket szeretnék biztonságban tudni, ezért annak számlán történő tárolására használják a bankszámlájukat. Az erre érkező rendszeres bevételek jellemzően a szülőktől érkező utalások.
Jó lépés ez a pénzügyeik tanulásának kezdeti lépéseihez, a banki termékekkel való ismerkedéshez a szülők segítségével: együtt tudnak pénzt befizetni vagy pénzt utalni, de ennél
jellemzőbb a megtakarítási számla nyitása, ahol biztonságosan tudnak félretenni például egy áhított játékra
– az azonnali pénzköltés csábítása is kisebb, így nehezebben mennek bele egy impulzív vásárlásba, ha megtakarítási számlával is rendelkeznek.
A 14 év felettiek esetében már nem csak a zsebpénz megőrzésére használják a számlát: ekkor már bankkártya is tartozik a számlához, így a szülők számára egyszerűbb az ebédpénzt, a büfére szánt összegeket bankszámlára utalni.
A Készpénzkímélő Iskolák program keretében több iskola váltott már át készpénzmentes büfére és az ebédet, a tankönyveket is egyre több helyen kihelyezett terminál segítségével lehet befizetni az iskolákban.
A tervek szerint két éven belül minden középiskola készpénzmentessé válik, ezért
várhatóan a 14-19 éves korosztály bankkártyás, mobiltelefonos fizetést fog nap mint nap használni
– nekik és szüleik számára kiemelten fontos, hogy felkészülten érje majd őket ez a változás és ne lepődjenek meg olyan pénzügyi alapfogalmakon, mint például az átutalás, ATM vagy online fizetés.
A K&H Csoport társadalmi szerepvállalásának részeként 2010-ben indította útjára a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőt. A program célja, hogy a magyarországi általános és középiskolások pénzügyi, gazdálkodási ismereteit gyarapítsa.
A vetélkedő programja évről évre egyre több diákot vonz országszerte.
A verseny indulásától a nevezések száma mintegy megtízszereződött,
2019-ben immár 8264 fő részvételével zajlik a verseny. 2010 óta a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőre összesen 759 településről 1696 iskola csapata pályázott. Ez összesen több mint 46 200 résztvevő diákot jelentett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.