BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A bankfiókok rövidített nyitvatartással várják ügyfeleiket

Az MNB a koronavírus miatti veszélyhelyzetben is elvárja valamennyi pénzügyi intézménytől, hogy biztosítsanak lehetőséget a személyes ügyintézésre.

A kijárási korlátozás alatt a Magyar Bankszövetség azt javasolja tagjainak, hogy fiókjaikban és kirendeltségeiken az ügyfélfogadási napokon délután 15 óráig fogadják ügyfeleiket, a szövetség a korábbiaknál rövidebb nyitvatartás bevezetését a Magyar Nemzeti Bank (MNB) iránymutatásával összhangban fogalmazta meg – közölte a Magyar Bankszövetség pénteken.

A szövetség ezen felül azt kérte tagjaitól, hogy nyitvatartásuk változásáról értesítsék az ügyfeleket is.

Az MNB kiemelte, a koronavírus miatti veszélyhelyzetben is elvárja valamennyi magyarországi pénzügyi intézménytől (hitelintézetektől, tőkepiaci, biztosítási és pénzügyi piac szereplőitől), hogy

összhangban a kijárási korlátozásról szóló kormányrendelettel, március 28-ától is tartsák nyitva fiókjaikat, biztosítsanak lehetőséget az ügyfelek személyes ügyintézésre.

Ugyanakkor megjegyezték, hogy mivel az elmúlt hetekben jelentősen visszaesett a személyes ügyintézés iránti igény, ezért a jegybank szerint elfogadható megoldás, ha egy-egy pénzügyi intézmény az eddiginél rövidebb nyitvatartási időszakot (például ügyfélkiszolgálási napokon 15.00 órakor történő fiókzárást) határoz meg egyes fiókjainál.

Fotó: Kallus György / VG

Ezen felül

arra is van lehetőségük, hogy korcsoportonként más időpontot jelölnek meg az ügyfeleiknek a személyes ügyintézésre.

Jelentős számú ügyfélpanasz esetén azonban az adott intézményeknek vissza kell térni a megszokott nyitvatartáshoz – olvasható az MNB közleményében.

A személyes ügyfélfogadás idejéről, és annak megváltozásáról a pénzügyi intézményeknek tájékoztatniuk kell az ügyfeleiket kommunikációs csatornáikon.

Közölték, ha egy bankfiókban esetleg korlátozott nyitvatartás lép életbe vagy az időlegesen bezár, akkor fokozottan kell arra figyelni, hogy biztosítsák a környékbeli ATM-hálózatban a megfelelő készpénzmennyiséget.

Az MNB változatlanul szorgalmazza, hogy az ügyfelek minél nagyobb arányban vegyék igénybe a személyes ügyintézés helyett az egyszerű, kényelmes, gyors és számos éjjel-nappal elérhető szolgáltatást nyújtó elektronikus csatornákat pénzügyeik intézésére.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.