BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terjed az „elektronikus sárga csekk”

Április 1-től a Raiffeisen Bank ügyfelei számára is elérhetővé vált az azonnali fizetési rendszer azon többletszolgáltatása.

Április 1-től a Raiffeisen Bank ügyfelei számára is elérhetővé vált az azonnali fizetési rendszer azon többletszolgáltatása, amely révén bárki küldhet egy másik számlatulajdonosnak fizetési kérelmet. Ha a kérelem megkapója valósnak ismeri el a fizetési kötelezettséget, jóváhagyásával felhatalmazza bankját, hogy a fizetési kérelemben megjelölt összeget a kérelmet küldőnek azonnali átutalással teljesítsék. A szolgáltatás egyértelműen a postai sárga csekk kihívója, hiszen a szabályozás szerint a fizetési kérelmet akár 60 napos fizetési határidővel is ki lehet bocsátani, a kérelmet megkapó ügyfélnek ennyi ideje van, hogy kifizesse az összeget.

Ha nem teszi, a fizetési kérelem teljesítés nélkül törlődik a rendszerből.

Korábban a sárga csekk azért volt népszerűbb a csoportos beszedési megbízásnál, mert az ügyfelek szerették maguk eldönteni, mikor fizessék ki mondjukl közüzemi számláikat, amire a sárga csekk lehetőséget adott, a csoportos beszedésnél viszont a tranzakció indításakor a bank leemelte a számla ellenértékét.

A fizetési kérelem így funkciójában elektronikus sárga csekké válhat.

A fizetési kérelmet a Magyar Nemzeti Bank szeptembertől szeretné széles körben bevezetni, ám több bank már komolyan fejleszt. Elsőként az Erste Bank tette lehetővé a szolgáltatást, ám csak a bank ügyfelei küldhetnek ilyen megbízásokat egymásnak. A Raiffeisen mellett a VG Online információi szerint a Gránit Bank is elkészült a fejlesztéssel, sőt ez utóbbi két bank egymás ügyfelei között is megteremtette az átjárást, azaz Raiffeisenes ügyfél kibocsáthat fizetési kérelmet Gránit bankos ügyfélnek és fordítva.

Fotó: Shutterstock

Az igaz áttörést ugyanakkor az jelenti majd, ha valamelyik közmű szolgáltató bevezeti majd a fizetési kérelem kibocsátást, amely modern és gyors számlafizetést tesz majd lehetővé az ügyfeleknek.

Ehhez vélhetően még több bank fejlesztése lesz szükséges.

A fizetési kérelmek küldésének és fogadásának lehetősége még tovább egyszerűsíti a mindennapi pénzügyeket és a készpénz használatának visszaszorítását. Jelentősen egyszerűbbé válhat többek között a közműszámlák, az online megrendelt csomagok kifizetése, de akár egy éttermi számla szétosztása is pillanatok alatt megoldható lesz – mindez teljesen biztonságosan, mindössze egy mobilalkalmazás, vagy egy internetes banki felület használatával néhány egyszerű lépésben elintézhető. A fizetési kérelmek az úgynevezett másodlagos azonosítókra (mobiltelefonszám, e-mail cím, adószám) is elindíthatóak.

A mostani rendkívüli helyzetben kifejezetten előtérbe kerültek a digitális bankolás mindennapi előnyei. Az új lehetőségek, mint a fizetési kérelem szolgáltatás, vagy éppen a közelmúltban indult QR-kódos fizetés újabb népszerű digitális képességekkel ruházza fel a hazai bankszektort, így az elsők között indulók, mint például a Raiffeisen Bank még több biztonságos, modern pénzügyi szolgáltatást nyújthatnak ügyfeleik számára – mondta Ralf Cymanek, a Raiffeisen Bank vezérigazgató-helyettese.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.