Április 1-től a Raiffeisen Bank ügyfelei számára is elérhetővé vált az azonnali fizetési rendszer azon többletszolgáltatása, amely révén bárki küldhet egy másik számlatulajdonosnak fizetési kérelmet. Ha a kérelem megkapója valósnak ismeri el a fizetési kötelezettséget, jóváhagyásával felhatalmazza bankját, hogy a fizetési kérelemben megjelölt összeget a kérelmet küldőnek azonnali átutalással teljesítsék. A szolgáltatás egyértelműen a postai sárga csekk kihívója, hiszen a szabályozás szerint a fizetési kérelmet akár 60 napos fizetési határidővel is ki lehet bocsátani, a kérelmet megkapó ügyfélnek ennyi ideje van, hogy kifizesse az összeget.
Ha nem teszi, a fizetési kérelem teljesítés nélkül törlődik a rendszerből.
Korábban a sárga csekk azért volt népszerűbb a csoportos beszedési megbízásnál, mert az ügyfelek szerették maguk eldönteni, mikor fizessék ki mondjukl közüzemi számláikat, amire a sárga csekk lehetőséget adott, a csoportos beszedésnél viszont a tranzakció indításakor a bank leemelte a számla ellenértékét.
A fizetési kérelem így funkciójában elektronikus sárga csekké válhat.
A fizetési kérelmet a Magyar Nemzeti Bank szeptembertől szeretné széles körben bevezetni, ám több bank már komolyan fejleszt. Elsőként az Erste Bank tette lehetővé a szolgáltatást, ám csak a bank ügyfelei küldhetnek ilyen megbízásokat egymásnak. A Raiffeisen mellett a VG Online információi szerint a Gránit Bank is elkészült a fejlesztéssel, sőt ez utóbbi két bank egymás ügyfelei között is megteremtette az átjárást, azaz Raiffeisenes ügyfél kibocsáthat fizetési kérelmet Gránit bankos ügyfélnek és fordítva.
Az igaz áttörést ugyanakkor az jelenti majd, ha valamelyik közmű szolgáltató bevezeti majd a fizetési kérelem kibocsátást, amely modern és gyors számlafizetést tesz majd lehetővé az ügyfeleknek.
Ehhez vélhetően még több bank fejlesztése lesz szükséges.
A fizetési kérelmek küldésének és fogadásának lehetősége még tovább egyszerűsíti a mindennapi pénzügyeket és a készpénz használatának visszaszorítását. Jelentősen egyszerűbbé válhat többek között a közműszámlák, az online megrendelt csomagok kifizetése, de akár egy éttermi számla szétosztása is pillanatok alatt megoldható lesz – mindez teljesen biztonságosan, mindössze egy mobilalkalmazás, vagy egy internetes banki felület használatával néhány egyszerű lépésben elintézhető. A fizetési kérelmek az úgynevezett másodlagos azonosítókra (mobiltelefonszám, e-mail cím, adószám) is elindíthatóak.
A mostani rendkívüli helyzetben kifejezetten előtérbe kerültek a digitális bankolás mindennapi előnyei. Az új lehetőségek, mint a fizetési kérelem szolgáltatás, vagy éppen a közelmúltban indult QR-kódos fizetés újabb népszerű digitális képességekkel ruházza fel a hazai bankszektort, így az elsők között indulók, mint például a Raiffeisen Bank még több biztonságos, modern pénzügyi szolgáltatást nyújthatnak ügyfeleik számára – mondta Ralf Cymanek, a Raiffeisen Bank vezérigazgató-helyettese.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.