BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint 12 ezer ügyfél jelezte, hogy nem él a moratóriummal

Már több mint 12 ezer ügyfél jelezte a CIB Banknál, hogy nem szeretne élni a koronavírus világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges azonnali intézkedésekről szóló kormányrendeletekben foglalt hiteltörlesztési moratóriummal. A bank elektronikus csatornáit használó lakossági ügyfelei online is nyilatkozhatnak, ha nem akarják igénybe venni a törlesztési haladékot.

A kormány a koronavírus világjárvány nemzetgazdasági hatásainak mérséklése érdekében rendelkezett arról, hogy a hitelekre a bankok az év végéig fizetési haladékot, moratóriumot biztosítsanak a lakossági és a vállalati ügyfeleiknek is. Az érintett szerződéses kötelezettségeknek a teljesítési határideje a kormány rendelkezései szerint meghosszabbodik.

Hitelekkel kapcsolatban általában három fizetési kötelezettség terheli az ügyfeleket adott futamidő alatt: tőketartozás, kamat és esetleges díjak. Fontos látni, hogy:

  • a moratórium hatására az érintett hitelek futamideje jelentősen megnőhet, ezért akinek az anyagi helyzete nem indokolja, hogy éljen a törlesztési haladékkal, érdemes lehet a megszokottak szerint fizetnie hiteleit;
  • a moratórium miatt a tőketartozást nem lehet a moratórium ideje alatt nem teljesített kamat és esetleges díjak összegével megnövelni;
  • a moratórium ideje alatt felhalmozódott kamatot/díjakat a hátralévő futamidőben esedékes törlesztőrészletekkel együtt a moratórium lejártát követően a futamidő alatt, évente egyenlő részletekben meg kell fizetni;
  • ezt pedig úgy kell teljesíteni, hogy a moratórium lejárta után fizetendő havi törlesztőrészletek és a moratórium alatt keletkező kamat/díj összege együttesen nem lehet magasabb, mint az eredeti szerződés szerinti törlesztőrészlet összege, emiatt viszont a futamidő kitolódik: egyrészt a moratórium időszakával; másrészt a felhalmozódott kamat/díjak megfizetése miatt.
  • Fotó: Róka László / MTVA

    Azoknak, akik továbbra is törleszteni szeretnének, erről nyilatkozniuk kell bankjuknak, (bizonyos esetekben az ügyfél ráutaló magatartása is elégséges ahhoz, hogy a törlesztés megtörténjen).

    A CIB Banknál eddig több mint 12 ezer ügyfél jelezte, hogy nem kíván élni a moratóriummal, és számuk folyamatosan növekszik.

    A CIB jelenleg is azon dolgozik, hogy a törlesztési moratóriumot a jogszabálynak minden megfelelve biztosítsa. Azokat a terheléseket, melyek rendszereinek átállása alatt esetlegesen tévesen beszedésre kerülnek, természetesen visszautaljuk ügyfeleinknek.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.