A Generali a 22 országot felölelő globális felmérésében többek között a magyar, francia, indonéz vagy éppen kínai lakosság koronavírussal kapcsolatos érzelmeit, félelmeit, pénzügyi kilátásait, valamint ezen tényezők biztosítási piacra gyakorolt hatásait vizsgálta.
A magyarok érzelmi állapota nem lóg ki a globális átlagból, sőt, annál valamivel derűlátóbb is, hiszen 51 százalékuk inkább optimista vagy kifejezetten optimista a járványhelyzetben.
A válaszok alapján a hazai lakosság hangulata változó, próbálnak pozitívan hozzáállni a megváltozott életkörülményekhez és kitartóan várják a vírus lecsengését, ugyanakkor úgy gondolják, az enyhülésre legjobb esetben is nyár közepén kerülhet leghamarabb sor.
A hazai adatok szerint az emberek egyformán aggódnak a fizikai és mentális egészségük, a szociális kapcsolataik és a pénzügyi kilátásaik miatt, habár a szabadúszó munkavállalókat, a budapestieket és a fiatal gyermekteleneket érthető módon kiemelkedően foglalkoztatja az utóbbi. Sajnos az aggodalom nem alaptalan:
a magyarok 63 százaléka már március végén is tapasztalt bevételkiesést a koronavírus járvány következményeként,
de még megdöbbentőbb, hogy 78 százalékuk már akkor is attól tartott, hogy a helyzete tovább romlik. A mentális egészségüket leginkább a nyugdíjasok féltik, a legnagyobb biztonságban pedig a teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalók érzik magukat.
A járványhelyzet a legtöbbünk munkakörülményeire is drasztikus hatással volt, háromból egy magyar dolgozik jelenleg otthonról, ők arra számítanak, hogy még legalább 3 hónapig ez így is marad. Úgy látják, hogy a „munkanapok” hossza home office-ban sem változott lényegesen, csupán néhány százalékuk érezte úgy, hogy ebben a helyzetben kevesebb időt töltene a számítógépe előtt.
A válaszadók között globális szinten is egyértelmű elvárás volt, hogy a biztosítójuk rugalmasan kezelje a járványhelyzetet és gyorsan alkalmazkodjon az új szituációhoz, illetve amellett, hogy transzparensen és empatikusan áll az ügyfelek rendelkezésére, a társadalom szélesebb rétegei felé is felelősséget vállaljon.
A járvány indulása óta a legtöbb hazai ügyféllel nem kezdeményezett proaktív módon kommunikációt biztosítójuk, akikkel viszont igen, azokat telefonon vagy emailben tájékoztatták. A hazai lakosság közel 50 százaléka elégedett azzal, ahogy a biztosítója kezeli a járványszituációt, ugyanakkor
úgy érzik, nincsenek megfelelően biztosítva a koronavírus esetleges következményei ellen.
Ennek ellentmondva
elenyésző részük kezdeményezte eddig újabb biztosítási szerződés megkötését,
akik viszont mégis tovább erősítették védelmüket, máris sokkal magabiztosabban viszonyultak a vírus okozta esetleges nehézségekhez.
A magyarok döntő része új életbiztosítás megkötésén gondolkozik (43 százalék), de a legnagyobb változás a jövedelembiztosítások iránti érdeklődésben van: 22 százalékkal többen törik a fejüket azon, hogy bevételeiket védjék, miközben a krónikus betegségek költségeinek fedezésére is 14 százalékkal többen kötnének szerződést. Jó hír lehet a biztosítási piac szereplőinek, hogy az ügyfelek 71 százaléka egyáltalán nem gondolkodik szolgáltatóváltáson, aki pedig mégis módosítani szeretné portfólióját, az a jelenlegi biztosítójánál kívánja ezt megtenni
– mondta a kutatás adataira hivatkozva Márta Róbert, a Generali Biztosító értékesítésért felelős igazgatósági tagja.
Egy biztos, a koronavírus által kiváltott hatásokkal még sokáig együtt kell élnünk, és amíg rövidtávon a saját és szeretteink egészségéért aggódunk a legjobban, hosszabb távon a munkánk elvesztésétől félünk, valamint attól, hogy örökre búcsút mondhatunk a korábban megszokott életformánknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.