BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyereséggel zárta az első negyedévet a CIG Pannónia

Életbiztosítási díjbevételének 15 százalékos növekedése mellett 243 millió forint konszolidált nyereséggel zárta az idei első negyedévet a CIG Pannónia. A biztosító már március végén elindította a Pannónia Digital szolgáltatást, ezzel az elsők között lehetőséget nyújtva a folyamatos és egészségügyileg is biztonságos termékértékesítésre a járvány idején is – derül ki a vállalat tőzsdei gyorsjelentéséből.

A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. kedden közzétette a nemzetközi számviteli szabályok szerinti, konszolidált, nem auditált jelentését a 2020. első negyedéves pénzügyi adatokkal. A csoportszintű adózott eredmény 243 millió forint nyereség lett, míg a teljes átfogó jövedelem 1,188 milliárd forint veszteség. Továbbra is kiválóan teljesít az élet üzletág:

a tavalyi első negyedévhez képest 25 százalékkal, 316 millió forintra emelkedett a szegmens adózott eredménye.

A nem-élet üzletág, mint kifuttatás alatt álló tevékenység adózott eredménye 73 millió forint veszteség volt az év első három hónapjában. Az átfogó jövedelem negatív eredményének jelentős részét a cégcsoport tulajdonában lévő OPUS részvényeken nem realizált veszteség (-1,057 milliárd forint) magyarázza.

Az élet üzletágban a biztosítási díjbevétel 15 százalékkal lett több, mint az előző év első negyedévében, és elérte a 4,149 milliárd forintot. A biztosító pénzügyileg stabil: saját tőkéje 12,416 milliárd forint, Szolvencia II szerinti szavatolótőke-megfelelése kiemelkedően magas, 329 százalék.

A csoport gyors és hathatós intézkedéseket hozott, illetve hajtott végre a COVID-19 járvány előidézte rendkívüli helyzet hatásainak ellensúlyozására – áll a közleményben. Az ügyfelek és az alkalmazottak egészségének védelme érdekében

  • csökkentették a személyes ügyfélszolgálatot és az ügyfeleket arra kérték, hogy biztosítási ügyeiket call centeren, vagy emailben,
  • továbbá személyes online ügyfélportáljukon keresztül intézzék.
  • Fotó: Földi D. Attila / Napi Gazdaság

    A gyors átállás zökkenőmentesen zajlott, köszönhetően a biztosítónál az elmúlt években végrehajtott digitális fejlesztéseknek. A központi iroda munkatársai jelenleg is otthonról dolgoznak, amelynek technikai, illetve IT biztonsági feltételei biztosítottak.

    A vállalat bevezette a videochaten keresztüli szerződéskötési lehetőséget – a Pannónia Digital-t – az elsők között a hazai biztosítási piacon.

    Ezzel teljeskörűen digitalizálták meghatározott termékek esetében a szerződéskötést, aminek köszönhetően a biztosító értékesítői a járvány idején is egészségügyileg biztonságosan tudják folytatni munkájukat.

    A vállalat díjbevételeire az első negyedévben a járvány nem gyakorolt érezhető hatást. Az ügyfelek esetleges fizetési nehézségeire reagálva akciótervet dolgoz ki a menedzsment, amelynek célja, hogy minimalizálja a bevételkiesést, és egyben elfogadható alternatívát jelentsen azon ügyfeleknek, akiknek a járvány átmeneti fizetési nehézséget okoz. A tőkepiacok esése okozta elbizonytalanodás két hétig éreztette hatását megnövekedett számú visszavásárlások formájában, ez a trend azóta normalizálódott.

    A részvénytársaság tulajdonában lévő vagyonbiztosító leányvállalat, az EMABIT Zrt. rendbetétele jelenleg is zajlik. A menedzsment elsődleges célja a cég Szolvencia II szerinti tőkemegfelelési mutatójának törvényileg előírt szintre emelése. Ehhez az EMABIT új helyreállítási tervet készített, amelynek végrehajtására az MNB 2020. augusztus 4-ig adott határidőt. Ennek keretében az igazgatóság április 8-án döntést hozott a vagyonbiztosító magyarországi vagyon, felelősség, szállítmányozás, fuvarozás és gépjárműbiztosítási üzletágainak átadásáról az Aegon Biztosítónak.

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.