Az Egyesült Államok nemcsak a fogyasztói társadalom, hanem a fogyasztói hitelezés őshazája is, ezért nem meglepő, hogy globálisan a három legnagyobb tőzsdén jegyzett hitelinformációs vállalat – az Equifax, a Transunion és az Experian – mindegyike amerikai. E cégek kulcsszerepet játszanak a hitelezési folyamatban, szerepük a magánszemély hitelfelvevők körében hasonló, mint a hitelminősítőké a vállalati szférában, hiszen mindkét esetben az ügyfél hitelképességének megállapítása a feladat.
Nélkülük a hitelbírálatok lassúbbak, drágábbak és kevésbé megbízhatók lennének, ami magasabb hitelkamatokat eredményezne.
A vezető hitelinformációs vállalatok versenyelőnye a hosszú évtizedek alatt sok kis, regionális hitelinformációs cég integrálásával gondosan felépített adatbázisaiknak és innovatív technológiájuknak köszönhető. Ez utóbbi szerepe a korábban sok eltérő formátumú adatbázis összefésülésében rejlik, de a big data és a mesterséges intelligencia alapján felépített termékfejlesztésben is nélkülözhetetlen a modern technológia. A hitelinformációs cégek üzleti modelljének befektetői szemmel vonzó aspektusa, hogy az „alapanyagként” szolgáló ügyféladatokat ingyen kapják a bankoktól. Ebből is következik, hogy a szektor kiemelkedő megtérülési mutatókkal rendelkezik, az EBITDA-marzs 30–40 százalék között alakul.
E szint hosszú távon is fenntarthatónak tűnik, hiszen az iparág természetéből fakadóan az oligopólium felé tendál, egy új belépő számára több évtizedbe telne a megfelelő méretű adatbázisok felépítése. A magas jövedelmezőség mellé ráadásul vonzó növekedési kilátások is társulnak. Mindhárom cég bővíti nemzetközi jelenlétét, továbbá új iparágak felé nyitnak, amelyek adatelemzési szempontból sok hasonlóságot mutatnak a fő tevékenységüket jelentő pénzügyi szolgáltatásokkal. Árazásuk ugyan nem mondható olcsónak, de kiemelkedő jövedelmezőségük és nagy növekedési potenciáljuk hosszú távon vonzó célponttá teheti őket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.