A Procter & Gamble a világ legnagyobb fogyasztási cikkeket forgalmazó vállalata, olyan márkák tartoznak hozzá, mint a Gillette, az Old Spice vagy a Pampers. Hőskora egyértelműen az előző századra tehető, ekkor lett belőle az az óriás, amelyet ma ismerünk.
Átlépve a 21. századba, már problémát okoz számára az alkalmazkodás a modern trendekhez, és ez meglátszott a teljesítményén is. A 2008-as válságot követően árfolyama az S&P 500 indexhez képest bő 40 százalékkal csökkent. A vízió nélküli és egyre elavultabb szemlélettel jellemzett időszaknak a 2016-ban kinevezett David Taylor vezérigazgató vetett véget.
Újragondolták a P&G komplett vállalati kultúráját, átalakították a szállítási láncot, termékeikkel koncentráltabban célozták meg a fogyasztókat. A váltás óta sikerült visszatérni a növekedés útjára, de a koronavírus-járvány közbeszólt, a 2021-es pénzügyi évre mindössze 1,4 százalékos profitbővülésre van kilátás. A trend azonban továbbra is pozitív irányba mutat, ötéves távlatban a 80 milliárd dollár bevételt is megközelítheti a társaság. Ez a növekedési ütem egy ekkora vállalatnál nem megvetendő, és ehhez még egy nem kiemelkedő, de annál stabilabb – ráadásul növekvő – osztalékhozam is társul, amely jelenleg 2,7 százalék. Az elmúlt évek növekedését az amerikai–kínai kereskedelmi háború árnyékában sikerült elérni. Ez elsődlegesen annak köszönhető, hogy a P&G legnagyobb piaca az Egyesült Államokban van, s ez ebben a helyzetben jelentős előny az olyan versenytársakkal szemben, mint a Unilever, amely bevételei jelentős részét Ázsiából szerzi. Amerikai fókusza miatt a járvány okozta sokkból is könnyebben állhat fel a P&G, már ha az Egyesült Államok valóban az elsők között lábal ki a válságból.
Ha egy konzervatívabb befektetést keresünk a részvénypiacon, akkor a P&G ideális választás lehet. A vállalat átstrukturálása abszolút sikersztori, és további növekedést inspirálhat. Ez pedig egy ekkora méretű cégnél kifejezetten meggyőző érv.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.