BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Meddig tart a tech papírok aranykora?

Újabb rekordot döntött a sokat emlegetett FAANGM-részvények piaci kapitalizációja.

Július 14-én újabb rekordot döntött a sokat emlegetett FAANGM-részvények piaci kapitalizációja:

  • a Facebook 681 milliárd,
  • az Apple 1665 milliárd,
  • az Amazon 1548 milliárd,
  • a Netflix 231 milliárd,
  • a Google 1032 milliárd,
  • a Microsoft pedig 1570 milliárd
  • dolláros tőzsdei értékű cég,

    azaz a piac árazása szerint együttesen mintegy 6700 milliárd dollárt érnek.

    Hét évvel ezelőtt ez a hat társaság még csak 8 százalékát adta a legnagyobb vállalatokat tartalmazó S&P 500 indexnek, azonban ma már a 25 százalékát.

    Fotó: Bryan R. Smith / AFP

    Az árfolyamok szárnyalásának hátterében többek között a koronavírus terjedése kapcsán elrendelt karantén állhat, hiszen az online munkavégzés, oktatás és szórakoztatás iránt megugró kereslet nagyban segítette a technológiai vállalatok térhódítását.

    A FAANGM-cégek pedig kis túlzással kivétel nélkül a technológiai szektor vállalatai közé sorolhatók, ami a bevételeik forrását illeti.

    A technológiai részvények iránti élénk befektetői kereslet oka azonban nemcsak az iparági előnyökben keresendő, hanem a kimagasló vállalati eredményekben is.

    A FAANGM-cégek ugyanis öt év alatt együttesen mintegy 13,6 százalékkal nagyobb éves bevételnövekedést produkáltak, mint az S&P 500 index többi 494 tagja, és profitabilitás tekintetében is 16 százalékkal teljesítenek jobban, mint az index átlaga.

    A kiváló jövedelmezőségi mutatókkal rendelkező vállalatok hátránya viszont, hogy

    részvényeik jellemzően magas prémiummal forognak.

    Erről tanúskodik a jövőben várható árfolyamnyereség-arány is, amely a FAANGM-részvényeknél 40,1, az S&P többi tagjánál viszont csak 18,8. Azok a részvények, amelyek ekkora prémiummal forognak, további vizsgálódásra késztetik a racionális alapokon gondolkodó befektetőket.

    A FAANGM-cégek első tagját kiemelve látható, hogy

    a Facebook esetében 8,5 százalékos egyesített növekedési rátát áraz a piac a következő tíz évre.

    Ekkora növekedést akkor tudna elérni a Facebook, ha sikerülne tovább növelnie az egy felhasználóra jutó átlagos bevételét, amely 2019-ben 29 dollárt tett ki.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.