A vártnál jobb eredményeket ért el a Deutsche Telekom a második negyedévben, köszönhetően a Sprint amerikai távközlési vállalat felvásárlásának, és jelezte, hogy erős pozícióból készül megállapodásokat kötni Európában. A csütörtökön közzétett gyorsjelentés tanúsága szerint a bonni székhelyű német távközlési vállalat bevételeinek immár háromötöde származott az Egyesült Államokból, miután április 1-jén lezárult amerikai leányvállalata, a T-Mobile US és a Sprint fúziója.
Tim Hoettges, a Deutsche Telekom vezérigazgatója jelezte, hogy a figyelmet Európára fogják irányítani, ahol álláspontja szerint a konszolidáció hajtóerejévé válhatnak, miután
a vállalat piaci tőkeértéke 72 milliárd euróra emelkedett, meghaladva a versenytársak, a Vodafone, a Telefonica és az Orange értékét.
A Deutsche Telekom (DT) április-júniusban a 2019. második negyedévinél 37,5 százalékkal magasabb, 27 milliárd 41 millió eurós bevétel mellett egyszeri tételek nélkül 56,4 százalékkal, 9 milliárd 829 millió euróra növelte kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményét (EBITDA).
A konszern nettó nyeresége azonban egyszeri tételek nélkül 3,8 százalékkal 1 milliárd 279 millió euróra süllyedt.
Az Egyesült Államokban 76,0 százalékkal, 17,29 milliárd euróra, Németországban pedig 1,1 százalékkal, 5,44 milliárd euróra nőttek a DT bevételei április-júniusban, ám a többi európai országot, köztük Magyarországot magában foglaló Európa-csoportban 4,5 százalékkal, 2,84 milliárd euróra csökkent a bevétel.
Az idei első fél évben 20,0 százalékkal 46,98 milliárd euróra nőttek a DT bevételei, a kiigazított EBITDA 34,0 százalékkal, 16,37 milliárd euróra, az egyszeri tételek nélkül számított nyereség pedig 2,0 százalékkal, 2,56 milliárd euróra kúszott fel.
A vállalat megemelte az idei évre vonatkozó előrejelzését, és immár arra számít, hogy az év egészében 34 milliárd euróra rúg majd a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.