A Magyar Faktoring Szövetség első félévi adatai szerint a vírus és az annak nyomán bekövetkezett gazdasági visszaesés idején a faktorált forgalom 20 százalékkal, 1262 milliárdról 1515 milliárd forintra nőtt 2019 azonos időszakához képest. A finanszírozási (hitel) állomány 286 milliárdról 294 milliárd forintra emelkedett.
A szövetség ugyanakkor figyelmeztet:
bár a tavalyi év azonos időszakával történő összehasonlításban a forgalom- és a hitelállomány-növekedés látványos, az előző negyedév adatait figyelembe véve a pandémia kedvezőtlen hatása a faktoring szolgáltatások alakulásában is kimutatható.
A szakmai szervezet szerint évtizedes tapasztalat, hogy a második negyedév szezonálisan magasabb forgalmi adatokat eredményez. Ehhez képest a járvánnyal sújtott második negyedévben a forgalom a bázis negyedév adataihoz képest 8 százalékkal, 64 milliárd forinttal kisebb volt, míg a vállalkozásoknak nyújtott finanszírozás2 százalékkal, 6,2 milliárd forinttal csökkent az idei II. negyedévben a 2019-es hasonló adatokhoz képest.
Ugyanakkor a faktroing, mint finanszírozási termék kifejezetten a problémás időszakban keresett.
Ezt jelzi az, hogy a faktoring szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek száma már a II. negyedévben 2 százalékos bővülést mutatott, a félév végén 3350 ügyfél használta aktívan a faktoring nyújtotta finanszírozást. S bár a gazdasági zárlat miatt a meglévő ügyfélállomány forgalma is csökkent, a csökkenést nagyrész pótolni tudta az új ügyfelek megjelenése – ezt jelzi a más gazdasági mutatókhoz képest sokkal csekélyebb visszaesés. Leginkább a közép- illetve nagyvállalati érdeklődés nőtt jelentősen.
A Faktoring Szövetség az eredményt annak a fényében is jónak tartja, hogy a faktoring nem része az „NHP Hajrá” gazdaságélénkítő programnak, ha ezen a téren változás következne be, az még jobban erősíteni az iparágat (és növelné a vállalkozások pénzügyi biztonságát). A szervezet szerint különösen a kis- és középvállalkozások számára lenne fontos, hogy kinnlevőségeik menedzselésében segítségül hívják a faktoringot a járvány őszi, második hullámában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.