Történelme legjobb negyedévét tudhatja maga mögött a Tesla:
az alapvetően elektromos autókat gyártó amerikai vállalat bevétele és nyeresége egyaránt rekordnagyságúra emelkedett a harmadik negyedévben
- derül ki a szerdai tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentésből.
A szeptemberrel zárt három hónapban
a Tesla 8 milliárd 771 millió dollár bevételre tett szert, ami 39 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Ezen belül az autók értékesítéséből származó bevételek 42 százalékkal, 7 milliárd 611 millió dollárra kúsztak fel. Elemzők kisebb, 8,36 milliárd dolláros összbevételre számítottak.
Az amerikai számviteli szabvány (GAAP) szerint számolva a részvényesekre jutó nettó nyereség 331 millió dollár volt, részvényenként 27 cent. Egy évvel korábban kevesebb mint felére, 143 millió dollárra rúgott a profit, ami részvényenként 16 centet jelentett.
Az egyszeri tételek leszámításával kalkulált (non-GAAP) nyereség 874 millió dollárt tett ki az idei harmadik negyedévben,
ami 156 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 342 millió dollárt, így a részvényarányos nyereség 37 centről 76 centre nőtt.
Ahhoz, hogy a Tesla nyereséges tudjon lenni a rekordszámú autókiszállítások mellett az is szerepet játszott, hogy a zéró kibocsátású autói után járó környezetvédelmi kreditek értékesítéséből 397 millió dollár bevételhez jutott a harmadik negyedévben. Az idei év egészét tekintve a Tesla 1,18 milliárd dollár bevételt könyvelt el a más autógyártóknak értékesített kreditek után.
A tőzsdére tíz éve bevezetett Tesla az ötödik egymást követő negyedévről mutatott ki nyereséget, ami azért is fontos, mert ahhoz, hogy bekerüljön az egyik legfontosabb tőzsdeindex, az S&P 500-as mutató kosarát alkotó vállalatok közé, legalább négy egymást követő negyedévben kell profitot termelni.
A szerdai tőzsdei zárást követően közzétett eredménybeszámoló hatására
a Tesla részvénye több mint 4 százalékkal drágult az elektronikus kereskedésben.
A szélesebb autóiparra jellemző csökkenéssel ellentétben a Teslát nem rengette meg a koronavírus-járvány és a világgazdaság recessziója, stabil értékesítés mellett nyereséges negyedéveket zárt, aminek köszönhetően idén 400 százalékkal emelkedett az árfolyama. Piaci tőkeértéke meghaladja a 393 milliárd dollárt, amivel messze a világ legértékesebb autógyártó vállalata. A sorban következő japán Toyota „csak” több mint 218 milliárd, a német Volkswagen pedig több mint 84 milliárd dollárt ér.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.