A banki kapcsolatok átalakultak. A korábbi fióki kiszolgálás mellett megjelentek az internetes, később pedig a mobiltelefonos csatornák. Amiben az elmúlt időszak újat hozott, hogy az ügyfelek immár párhuzamosan használják a csatornákat, az ügyintézés folyamán előszeretettel váltogatják a lehetőségeket – egy hitel igénylés folyamán az előzetes igénylés a netbankban történik, az ügyfél a telebankban teszi fel kérdéseit, míg a szerződést végül személyesen a fiókban írja alá – mondta el Rajna Gábor, a K&H Bank értékesítési hálózat és támogatás vezetője.
A szakember szerint ugyanis az látszik, hogy bár például a személyi kölcsönök esetében mód van a teljes hitelügyintézés online formában történő elvégzésére, s immár 700 ezer K&H-ügyfél digitálisan írhatja alá a dokumentumokat, az ügyfelek a komolyabb tranzakciók esetében továbbra is igénylik a fizikai kapcsolatot. Ezt a bank a fióki környezet átalakításával és időpontfoglaló rendszerrel igyekeznek kényelmesebbé tenni.
A K&H fiókjainak 80 százaléka, 168 már készpénzmentes, a szükséges készpénz ki- és befizetéseket az immár 208 készpénzbefizetésre alkalmas ATM-mel oldják meg.
A fizetési tranzakciók 85-87 százaléka így már az ATM-eken keresztül valósul meg,
havonta nagyságrendileg 50 milliárd forint értékben.
A Világgazdaság kérdésére Rajna Gábor elmondta, immár több tízezer ügyfél él azzal a lehetőséggel is, hogy ne csupán saját, hanem más K&H-s ügyfél számlájára is befizethet pénzt a bank ATM-jeinél. A mobil applikáción keresztül immár havonta 53 ezer csekkbefizetés történik.
Rajna Gábor tájékoztatása szerint
szeptemberben az ügyfelek 75 százaléka vett igénybe digitális csatornát,
ami 15 százalékos növekedés az egy évvel korábbi szinthez képest.
Az internetbankról egyértelműen átszoknak a mobilbankról: míg az elmúlt évben a netbankba havonta átlagosan 1,4 milliós belépés történt, addig az éves átlag 3,8 millió a mobilbank esetében, de például szeptemberben már 4,3 millióan léptek be a mobilbankjukba.
Azt, hogy a netbank már nem csupán a fiataloké, azt az bizonyítja,
hogy a banki szolgáltatást igénybevevő 65 év feletti ügyfelek 35 százaléka már jelen van a digitális térben.
A mobil termékek fejlesztésének új iránya, hogy immár nem banki, biztosítói terméket, hanem külső szolgáltatók termékeit teszik elérhetővé a banki applikációban. A K&H a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-vel közösen mobiljegyet kínál a hazai helyi vagy helyközi társaságok vonalaira.
Emellett pedig a banki szolgáltatásokat is igyekeznek ügyfélbarátabbá szabni. Ennek egyik első terméke, hogy az elveszett kártyák esetében a bank a mobilapplikáción keresztül lehetőséget biztosít arra, hogy az ügyfelek 24 órára letiltás nélkül felfüggesszék a bankkártyájukat, így, ha időközben megkerül a plasztik, nem kell az így felesleges tiltás esetén napokat várni arra, hogy az új bankkártya megérkezzen és újra fizetni lehessen vele.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.