Elemzők által vártnál jelentősebben csökkent a Mastercard nyeresége és bevétele a harmadik negyedévben, mivel a koronavírus-járvány okozta gazdasági visszaesés hatására a fogyasztók kevesebbet költöttek hitel- és betéti kártyáikkal.
A világ második legnagyobb kártyakibocsátója szerdán azt közölte, hogy a szeptember végével záródott három hónapban 3,837 milliárd dollár bevételt ért el,
ami éves összevetésben 14 százalékos csökkenés.
A vállalat adózott eredménye csaknem 29 százalékkal, 1,5 milliárd dollárra, részvényenként 1,51 dollárra esett az egy évvel korábbi 2,1 milliárd dollárról, részvényarányosan 2,07 dollárról. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,60 dollár lett a tavalyi harmadik negyedévi 2,15 dollár után. Ennek alapján a szakértők jobb adatra, 1,66 dolláros eredményre és arra számítottak, hogy a negyedéves bevétel nagyobb, 3,96 milliárd dollár lesz.
A Mastercard nagy vetélytársai közül az American Express is a vártnál nagyobb,
közel 40 százalékos adózott eredménycsökkenésről jelentett a harmadik negyedévről pénteken.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.