BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ötödször is az OTP az év bankja

A Mastercard idei díjátadóján összesen 9 kategóriából négy díjat a legnagyobb magyar kereskedelmi bank zsebelt be.

Az OTP Bank idén már ötödször lett a Mastercard – év bankja 2020 verseny fődíjasa.

A fődíj odaítélésekor a zsűri nemcsak a regionálisan is meghatározó bankcsoport 2019-ben elért, minden korábbit meghaladó rekord pénzügyi eredményét, de a többi kategóriában nyújtott teljesítményét is figyelembe vette.

Az Év bankára elismerést pedig – amellyel a bankszakma vezetői saját körein belül ismeri el a kiemelkedő teljesítményt, maguk közül kiválasztva a kategória győztesét – Becsei András, az OTP Jelzálogbank vezérigazgatója, a Magyar Bankszövetség alelnöke kapta, aki Patai Mihály MNB alelnöki kinevezetését követően a 2020. tavaszi tisztújításig a szövetség elnöki posztját is betöltötte.

A 2020-as Év leginnovatívabb bankja elismerést megosztva az OTP Bank és a Gránit Bank kapta.

Az OTP SmartBank mobilapplikációt több mint 1 millió, a Simple alkalmazást több mint 1,25 millió ügyfél használja, mindkettő értékelése kiemelkedően pozitív (4,5 feletti), köszönhetően az újításoknak, amelyek közül kiemelkedik a postai csekkek QR kódos fizetésének lehetősége, amelynek népszerűségét jól jellemzi, hogy az utóbbi néhány hónapban négyszeresére nőtt a befizetett csekkek száma.

2020-ban megújult az OTP SZÉP kártya appja is, és amelynek népszerűségét jól mutatja, hogy már az első hónapokban több százezren töltötték le.

A Gránit Bank – amely 10 éves fennállása során ötödik alkalommal érdemelte ki ezt a címet a zsűri értékellése alapján – az idei fejlesztései közül az azonnali fizetési rendszer minden elemét – másodlagos számlaazonosító, bankok közötti fizetési kérelem, fizetési QR-kód generálás és beolvasás – teljesíteni tudó mobil applikációjával aratott, de az elismerés szólt a digitális hitel előszűrésnek és annak, hogy az ügyfélfiókból a hitelkérelmet benyújtani a Babaváró és az NHP hitelek kapcsán is.

A bank továbbra is egyedül áll abban a tekintetben, hogy videóbankján keresztül állampapírt értékesít.

Októbertől az új számlát nyitó ügyfelek lényegében a szerződéskötés pillanatától fizethetnek az okoseszközükre implementált digitális kártyájukkal és pilot időszakban van a mesterséges intelligenciára építő, szelfi alapú számlanyitás, miközben zajlik első hazai teljesen digitális jelzáloghitel előbírálat éles tesztje is.

A megoldásokkal a bank az év prémium banki szolgáltatása címet is bezsebelte.

Az Év digitális banki szolgáltatása az OTP-é lett, amely elsőként lépett piacra az azonnali fizetési rendszerre épülő, bankfüggetlen, online és fizikai térben is alkalmazható fizetési megoldásokkal. Ezek az Instant transzfer szolgáltatás, az MNB szabványra épülő, további biztonsági megoldásokkal erősített QR-kód, és okostelefonos tranzakciókra optimalizált deeplink alapú azonnali átutalási szolgáltatás.

Ehhez szabadon csatlakozhatnak bankok, kereskedők és fizetési szolgáltatók. Fő előnye, hogy nincs szükség átutalási adatok manuális rögzítésére,

a tranzakció végrehajtásához csak a jóváhagyás szükséges.

A SimpleBusiness a kártyaelfogadás és az azonnali átutalás előnyeit ötvözi POS terminál telepítése nélkül segítve a kereskedők és egyéb szolgáltatók munkáját, akik szeretnének elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani.

 

Fotó: Kallus György / VG

A 2020-as Év Társadalmilag Felelős Bankja díjjal az OTP Bank évek óta kifejtett pénzügyi edukációs tevékenységét, illetve a túlfogyasztás elleni és az öngondoskodás erősítése érdekében végzett munkáját ismerték el. A bank által támogatásra fordított 4,2 milliárd forint legnagyobb részét a pénzügyi edukáció és az évente 15 ezer diákot elérő OTP Fáy András Alapítvány projektjei képviselik: központ-, tananyagfejlesztések, karriersuli, tanárképzés, módszertani újítások, innovatív technológiákkal megújuló képzések és felnőttek oktatása. A hitelintézet ezzel hozzáárult a magyar családok válságállóságának javításához.

Az év lakossági számlacsomagja a K&H ifjúsági számlacsomagja lett, amely 6 éves kortól korosztályonként, teljeskörű megoldást nyújt a fiatalok mindennapi bankolási szükségleteire. A fiatal generáció tagjai a digitalizált pénzügyi világ szolgáltatásainak stabil felhasználói, így egy bizonyos kor felett kedvezményesen biztosítja számukra a bank az érintőkártyákat,

a szolgáltatáshoz díjmentesen jár a K&H mobilbank és ebank használata.

A fiatalok a K&H mobiltárcával, Apple Pay szolgáltatással már a legmodernebb formában, akár okostelefonnal is fizethetnek.

Az év lakossági megtakarítási terméke díjat az Erste érdemelte ki, ahol az ügyfelek egyszerű utalással választhatnak kockázatvállalási hajlandóságukhoz, a jövőről alkotott elképzeléseikhez illeszkedő befektetést az Erste Future Befektetési Programban.

Az ügyfelek egy online kalkulátor segítségével is választhatnak a megtakarítási termékek közül.

Az év fenntartható bankja címet is a Gránit Bank nyerte el, amelynek digitális innovációinak köszönhetően az online bankszámla- és értékpapírszámla-nyitás 100 százalékig papírmentes folyamat, a fejlesztések révén a Gránit Bank

Magyarország legkisebb ökológiai lábnyommal rendelkező pénzintézete,

hiszen ügyfelei száma alapján a hagyományos banki működésben tíz bankfiókra lenne szüksége a jelenlegi kettő helyett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.