A koronavírus miatt bevezetett világméretű utazási korlátozások rendkívül nehéz helyzetbe hozták a globális légi közlekedési szektort, még a legnagyobb, állami hátszelű nemzeti légitársaságokat is.
Jó példa erre a német Lufthansa csoport, amely a pandémia európai berobbanása után igen gyorsan kezdte el égetni készpénztartalékait, elképesztő veszteségeket felhalmozva. Piaci körökben még a vállalat fizetésképtelenségének lehetősége is felmerült, részvényeinek és kötvényeinek árfolyama a mélybe zuhant.
A légitársaság 2015-ben kibocsátott, 2075-ben lejáró, 5,125 százalékos éves kamatozású kötvénye pár nap alatt elveszítette értékének 30 százalékát.
Mivel azonban Németország és Európa egyik legnagyobb forgalmú légitársaságáról van szó, hamar jött a segítség: a német állam – 20 plusz 5 százalékos tulajdonrészt szerezve a vállalatban – mintegy 9 milliárd eurós tőkeinjekciót biztosított a Lufthansának, stabilizálva a likviditását. A cég jelentős leépítésekbe kezdett, és a mintegy 800 gépből álló flottáját is csökkentette. Az állami szerepvállalás megnyugtatta a piacokat, és a cégcsoport csődkockázata is érdemben csökkent.
Bár a Lufthansa az utazási korlátozások miatt továbbra is veszteségesen működik, a papírjaival nagyot fordult a világ. A részvények szárnyalnak, és a kötvényének árfolyama is több mint 20 százalékkal emelkedett a nyári mélypontjához képest.
A kibocsátó februárban jó eséllyel visszahívhatja a teljes, félmilliárd euró értékű kötvényt, amelyhez bőven lenne elegendő tartaléka annak köszönhetően, hogy idén novemberben sikeresen dobott piacra 2 és 3 százalékos éves kamattal forgó kötvényeket, összesen 1,6 milliárd euróért. Az említett 500 millió euró értékű kötvénysorozat visszahívása további, akár 10 százalékot megközelítő emelkedést is hozhat az árfolyamában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.