A United Airlines amerikai légitársaság tegnap zárás után tette közzé a tavalyi utolsó negyedévről szóló beszámolóját. Ebben a vállalat az igazított egy részvényre jutó eredmény (EPS) soron 7 dolláros veszteségről számolt be, míg az elemzők csak 6,65 dolláros veszteséget prognosztizáltak. A vállalat bevételei kis mértékben maradtak el a 3,44 milliárd dolláros várakozástól.
Az idei első negyedévben az árbevétel még mindig 65-70 százalékkal maradhat el az elmúlt évek átlagától.
Ám ennek ellenére az idei évet a normalizálódás és a visszarendeződés évének tekinti a United menedzsmentje.
Várakozásaik szerint, az igazított EBITDA marzs tekintetében leghamarabb 2023-ra érhetik el a 2019-es szintet. Ugyanakkor a United Airlines 19,7 milliárd dollárral készpénzzel zárta a 2020-as évet. A gyorsjelentést követően a zárás utáni kereskedésben 2,7 százalékot esett a részvény árfolyama.
A Wall Street Journal emlékeztet, hogy egy hete a Delta AirLines számolt be historikusan is komoly veszteségekről. A Delta amerikai légitársaság 2,53 dolláros egy részvényre jutó veszteséget könyvelt el az elmúlt három hónap során, ami 3 centtel nagyobb, mint amit a Wall Street jósolt.
Ugyanakkor a vállalat tovább tudta csökkenteni a napi működés során elégetett készpénz mennyiségét, ami a negyedév átlagát tekintve napi 12 millióra csökkent, ez fele az egy negyedévvel korábbi napi 24 milliónak. A menedzsment hozzátette, hogy pozitív cashflowval számolnak már tavasztól.
A jövő héten jelent a Southwest Airlines és az American Airlines.
Az ágazat idei pályája azon múlhat, hogy az oltási programok milyen gyorsan szorítják vissza a járványt, s hogy mikor tér vissza az utazási kedv.
Scott Kirby, a United Airlines vezetője úgy véli:
a forgalom jelentősebb visszaépülésére csak év végén számíthatunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.