Online befektetői konferencián ismertette frissített stratégiáját a Masterplast. A vállalat vezetése kifejezetten pozitív iparági környezettel számol mind az építőipari, mind az egészségipari szegmensben, amit a 2020-ban megerősödött pozícióira és új gyártási beruházásaira támaszkodva tervez kiaknázni a magyar gyártó.
A közzétett tervek szerint az árbevétel folyamatos növekedést követően 2023-ban átlépheti a 200 millió eurót,
ami több mint 25 millió euró EBITDA eredményt és 16 millió euró adózott eredményt hozhat a magyar vállalat számára. Ezzel az adózott nyereség a 2020-as szinthez képest több mint 2,5 szeresére nőhet.
A menedzsment megerősítette korábbi osztalék irányelvét és közzétette frissített előrejelzését is. A 2020-as évet követően a társaság 44 forintos osztalékot fizethet részvényenként, míg 2023-ra, évente 11 forintos lépcsőkben emelkedve érheti el a 77 forintot az egy részvényre kifizetett osztalék mértéke.
A befektetői tájékoztatót, a történelmi sikereket hozó 2020-as év felelevenítésével kezdte meg Tibor Dávid a Masterplast elnöke. A magyar vállalat saját gyártására és szolgáltatásaira támaszkodva növelte piaci részesedését az építőipari szegmensben, miközben németországi akvizíciójával belépett a magasabb jövedelmezőségű egészségiparba is.
Az építőiparban és az egészségiparban is kifejezetten pozitív környezetet vár a következő években a Masterplast. A szigorodó energetikai követelmények, valamint az otthonteremtéshez és lakásfelújításhoz kapcsolódó állami ösztönzők várhatóan jelentős kereslet növekedést hoznak a hőszigetelő anyagokra és felújításokhoz kapcsolódó építőanyagokra.
A GKI és a Masterplast legújabb kutatása alapján 14 éves csúcsra emelkedett a lakossági felújítási kedv.
A következő egy évben a magyar lakásállomány csaknem 14 százalékán végezhetnek fejújítási, és korszerűsítési munkákat, ami 570 ezer otthon megújulását vetíti előre. A legerőteljesebb felújítási szándékról a családi házak lakói nyilatkoztak, ahol a háztartások csaknem 18 százaléka lehet érintett. A következő évtizedben európai szinten is tovább fejlődik az épületek hőszigetelésének piaca, amit a Masterplast a hőszigetelő termékkörének további fejlesztésével és újabb gyártási beruházásokkal tervez kiaknázni.
A koronavírus válság nyomán az egészségipar globálisan stratégiai jelentőségűvé erősödött és a következő 10 év egyik meghatározó gazdasági ágazata lehet.
Ezért az egészségipari szektorban tartósan megnövekedett keresletre, a higiéniai textilek piacának bővülésére és az innovatív egészségipari textilek felhasználási körének tovább szélesedésére számít a menedzsment, ami a vírus visszaszorítása után sem csökkent számottevően. Az alapanyagok gyártásán túlmenően, késztermékekkel is meg kíván jelenni a magasabb nyereségtartalommal bíró egészségipari szegmensben a Masterplast.
A vállalat teljes egészségipari tevékenységének nyeresége 2030-ra elérheti az építőipar szintjét.
A Masterplast célja, hogy az évtized végére európai szinten is jelentős hőszigetelőanyag gyártóként meghatározó szereplővé erősödjön a régió építőanyag iparában, mialatt dinamikusan fejlődő egészségipari gyártóként töltse be Magyarország egészségipari textília ellátásának stratégiai szerepét és megvesse lábát az európai piacon is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.